| کد خبر: 56246 |

امیدواریم استیضاح وزیر راه به صحن علنی نرود

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدواریم که با توجه به توضیحات شفاف و خوبی که وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون مطرح کرد، طرح استیضاح وی به صحن علنی مجلس نرود.
 
منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: حدود ‌23  نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را ارائه کردند و طبق آیین نامه کمیسیون عمران هفت روز فرصت دارد این موضوع را با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی کند.
 
 
وی گفت: اگر تعداد استیضاح کنندگان به کمتر از 10 نفر برسد استیضاح از دستور کار خارج می شود و اگر بالای 10 نفر باشد استیضاح در صحن علنی مطرح خواهد شد.

آرامی افزود: این دومین جلسه ای است که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان او و نمایندگان استیضاح کننده در کمیسیون عمران برگزار می شود.
 
وزارت راه و شهرسازی از برنامه پنجم عقب است 
 
نماینده درخواست‌کننده استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه از برنامه پنجم توسعه عقب است.
 
حسن کامران افزود: پارسال از وزیر درباره مسکن ایثارگران سؤال کردیم و گفتیم می‌بایست در این زمینه طبق قانون برنامه پنجم عمل می کردند که این کار را نکردند.
 
وی اضافه کرد: دو جلسه هم با ایشان در همین باره در مجلس داشتیم اما پاسخ های ایشان کافی و قانع کننده نبود و بار دیگر سؤالاتمان را مکتوب فرستادیم ولی باز قانع نشدیم.
 
کامران درباره جلسه امروز گفت: متأسفانه حرف ها تکراری است و وزارت راه و شهرسازی از برنامه پنجم عقب است.

وی افزود: متأسفانه در مجلس فشار، تبانی و رایزنی وجود دارد که این روند خوبی نیست و البته برای مطرح شدن استیضاح در صحن علنی دست کم 10 امضا نیاز است که خوشبختانه ما استیضاح کنندگان وزیر راه و شهرسازی این تعداد را داریم.
 
حضور وزیر راه در کمیسیون عمران مجلس 

آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات نمایندگانی که درخواست استیضاح او را کردند در کمیسیون عمران مجلس حضور یافت.
 
تکمیل نشدن آزادراه قزوین - رشت ، کاهش نیافتن سالانه 10 درصد از تلفات سوانح رانندگی ، انجام نشدن تعهدات در حوزه مسکن روستایی ، نارضایتی از پیشرفت مسکن مهر ، رسیدگی نشدن به مسکن معلولان و اجرا نشدن طرح جامع حمل و نقل از محورهایی بود که نمایندگان استیضاح کننده در این جلسه درباره آن با وزیر راه و شهرسازی بحث و گفتگو کردند.
 
آخوندی هم پس از شنیدن سخنان نمایندگان استیضاح کننده درباره آنها توضیحاتی ارائه کرد.
 
 ایران را به 10 راه گذر کلی تقسیم کرده‌ایم
 
وی گفت: طرح جامع حمل و نقل که از سال 82 مطرح شده بود کاملاً متوقف و معطل مانده بود و من زمانی که وزارت راه و شهرسازی را تحویل گرفتم آن را به جریان انداختم.
 
آخوندی همچنین افزود: ما کل جاده های کشور را مورد مطالعه قرار داده ایم تا براساس میزان ترافیک در هر یک از آنها درباره توسعه و بهبود کیفیت آنها تصمیم گیری کنیم.
 
وی همچنین گفت: ما کل ایران را به 10 راه گذر کلی تقسیم کرده ایم.
 
این گزارش حاکی است توضیحات وزیر به موارد استیضاح ادامه داشت که مسئولان جلسه مانع از حضور خبرنگار ما و ثبت ادامه اظهارات وزیر راه و شهرسازی شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    جناب آقای آرامی راه مرحوم آقایی را ادامه ندهید شما نماینده مردمی یا وکیل الدوله، فاصله زیادی بین شعار و عمل ایشان طی دو سال گذشته وجود داشته است

  • فقیر 0 0

    خیلى جالب هست راهها را به ١٠ قسمت تقسیم کردند ولى خبرى از کاهش سوانح و تلفات جاده اى کمتر از ١٠ درصد طبق قانون توسعه پنجم نرسیدند!!! پیشنهاد میگردد در قانون توسعه ششم این ١٠ درصد سوانح را به ٢٠ درصد افزایش دهند تا این وزیر بتواند از میز ریاست خود دفاع کند!!!!!! فقط متاسفم بخاطر میز وزارت جان انسانها را در جاده ها تلف میکنند

  • کارشناس وزارت راه 0 0

    سلام علیکم من از زمان اقای خرم به استخدام وزارت راه در امدم اقای دکتر آخوندی را قوی ترین وزیر میدانم ایشان اگر در این مسند بمانند حتما منشا خیر و برکت خواهند بود. آقایان استیضاح کننده بروند و نامه های چند صفحه ای ایشان را که به صورت دستخط زیبا بدون خط خوردگی در مورد مهمترین مسایل حمل و نقل و شهرسازی نوشته اند مطالعه کنند و بدانند که ایشان ادم بسیار مطلع و مسلط به امور هستند. به آقای دکتر کامران هم عرض کنم آیا درست است به خاطر جابجایی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان این بساط را راه بیاندازند با این وجود من دوست دارم آقای وزیر استیضاح شود تا فرصتی برای تبیین برنامه های عالی ایشان در مجلس فراهم شود و به عنوان وزیری قدر تر که از استیضاح هم عبور کرده با قدرت بیشتر به کار ادامه دهد حداکثر رای موافق با استیضاح ایشان ۵۰ رای خواهد بود مطمئن هستم که بسیار بیشتر از دفعه قبل از مجلس رای خواهند داشت.

  • ایرانی 0 0

    جناب کارشناس وزارت راه بنابراین مسائل مطروحه ذیل را نیز مطالعه فرمائید باید خاطر نشان کنم اطلاعات در موضوع حمل و نقل کافی نیست عملکرد و مقایسه با دوران های گذشته ملاک است چه طرحی را تا کنون ایشان به سرانجام رسانیده اند. ایا کل طرحهای وزارت را راکد و تعطیل نشده اند…متن ذیل را ملاحظه نموده سپس دفاع کنیددولت جدید راه آهن اصفهان - تهران را کلنگ زد دولت جدید راه آهن مشهد دوغارون را کلنگ زد دولت جدید راه آهن رودهن آمل را کلنگ زد دولت جدید راه آهن اسفراین - بجنورد را کلنگ زد دولت جدید راه آهن دوم اهواز - اندیمشک را کلنگ زد دولت جدید راه آهن گرگان مشهد را کلنگ زد دهها پروژه ریلی هنوز نیمه کاره مانده است کدام پروژه بالاخره به پایان می رسد؟ قزوین رشت؟ میانه تبریز؟ کرمان زاهدان؟ اصفهان شیراز؟ مراغه ارومیه؟ میانه اردبیل؟ خط دوم بافق - یزد؟ گرگان اینچه برون؟ سیاست تدبیر و امید کجاست؟ عزل و نصب های بی خودی - حاشیه راندن نیرو های متخصص و انقلابی - انتصاب افراد سالخورده و بازنشسته در پست های کلیدی - تعطیلی و رکود طرحهای شرکت ساخت - تعطیلی و رکود پروژههای مسکن مهر - تاخیرات بیشمار قطار های مسافری - تاخیرات بیشمار ایر لاین ها - سوانح بیشمار ریلی و جاده ای

  • کارشناس 0 0

    اقای کارشناس وزارت راه می دونم کارشناس نیستید چون اغلب قریب به اتفاق کارشناسان معتقد هستند باید استیضاح انجام شود در غیر این صورت وزارت راه و شهرسازی به فنا خواهد رفت.

  • خدایی 0 0

    بعضی نمایندگان باعثشادی روح محمد علی شاه قاجار هستند. کاش تعداد وکیل المله بیشتری در مجلس داشتیم

  • کاردان 0 0

    ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه و ترابری از خطاهای بزرگی بوده که تنها راه حل آن تفکیک مجدد آن ها است. مدیریت این دو وزارتخانه نیازمند دو استراتژی و سیاستگذاری متفاوت و در بعضی موارد متناقض است. با حدود ۳۰ سال فعالیت در بخش حمل و نقل کشور شخصا فردی را که بتواند این وزارتخانه بی در و پیکر و گشترده در سطح کشور را اداره کند سراغ ندارم.

  • مهندس ناظرمقیم 0 0

    بعنوان بک دلسوز برای کشورم با بررسیهائیکه کردم اقای وزیر از ابتدای وزارت تا کنون ظاهرا علاقه ای به بازدید از طرحهای مهم و کلیدی ندارند و در حال حاضر که من در یکی از این طرحهای حساس و مهم نظارت می کنم متاسفانه حتی یک مرتبه هم از این طرح بازدید نکرده اند ولی اقای نیکزارد هر هفته به دو استان سرکشی و از نزدیک مشکلات را بررسی و حل و فصل می کردند و این رمز موفقیت ایشان بود