| کد خبر: 51148 |

تجربیات گذشته در فراساحل باید حمایت شوند

تین نیوز | رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تجربه امروز ما در صنایع فراساحل، با 15 یا 20 سال گذشته متفاوت است و این تجربیات گرانبها باید حمایت شوند و ادامه یابند.
 
مهندس پیمان مسعودزاده در میزگرد بررسی مشکلات صنایع فراساحل و فرصت های پیش روی این صنعت در دانشگاه شریف گفت: امروزه همچنان این موضوع مطرح است که آیا ما توان ساخت سازه های دریایی را در داخل داریم یا نه؟ و آیا باید سازه های مورد نیاز خود را به خارج سفارش دهیم؟
 
مسعودزاده گفت: بازار ایران در سازه های دریایی هنوز اشباع نیست و شاید بین 16 تا 20 جکاپ مورد نیاز کشور باشد، همچنین در شرایطی که بازار جهانی دچار رکود شده است، کشورهایی همچون سنگاپور و چین به دنبال بازار ایران هستند و در این وضعیت سوال اساسی این است که چه روشی را باید مد نظر قرار داد؛ ساخت در داخل یا سفارش به خارج؟
 
وی گفت: قطعا بهترین روش، روشی است که هم منافع بهره بردار و هم منافع سازنده را تامین کند و در این راستا میتوان سازه را در داخل ساخت و تنها بخشی از تجهیزات را که در داخل قابل ساخت نیست و یا ساخت آن صرفه اقتصادی ندارد وارد کرد.
 
وی تاکید کرد: قسمت ساخت سازه بسیار سودآور است و اشتغال زایی بالایی دارد.
 
مهندس مسعودزاده همچنین گفت: تجربه امروز ما با 15 یا 20 سال گذشته متفاوت است و این تجربیات گرانبها در صنعت فراساحل باید حمایت شود و ادامه یابد.
 
وی با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی کشور گفت: اهمیت این صنایع به قدری بالاست که بیشتر تحریم های اعمال شده بر کشور، مرتبط با این بخش است.
 
وی در پایان خواستار مشارکت یاردهای داخلی با خارجی ها در طراحی و ساخت محصولاتی شد که تجربه ساخت آنها در داخل موجود نیست تا از این طریق مهارت و دانش لازم جهت تولید و تعمیر این محصولات در داخل به صنعتگران کشور منتقل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.