| کد خبر: 17613 |

عملیات اجرایی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از سال ۹۴ آغاز می‌شود

تین نیوز | سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات راه‌آهن این استان در سال جاری تکمیل و از سال 94 اجرایی خواهد شد.

 
قاسم قاسمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اگر بحث خبر و خبرنگاری در استان چهارمحال و بختیاری به جایگاه خودش برسد کمک مفیدی به رشد و توسعه استان چهارمحال و بختیاری می‌کند.
 
وی با اشاره به برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام این اداره‌کل در حوزه راه افزود: احداث باند دوم جاده شهرکرد - بروجن لردگان، احداث باند دوم جاده باغ‌بهادران - رخ شهرکرد، احداث راه اصلی فارسان - دشتک، احداث محور اردل - دوپلان، بهسازی محور شهرکرد - ناغان ایذه و احداث باند دوم جاده شهرکرد - بن لاران از جمله مهم‌ترین پروژه‌های این اداره‌کل در حوزه راه‌ها است.
 
قاسمی بیان کرد: احداث باند دوم جاده شهرکرد - فارسان چلگرد، احداث باند دوم جاده بروجن - مبارکه، احداث باند دوم جاده سفیددشت - زرین‌شهر و احداث راه‌آهن مبارکه - سفیددشت شهرکرد از جمله دیگر پروژه‌های این اداره‌کل در حوزه راه‌ها است.
 
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌هایی که در حوزه فرودگاه‌ در این استان انجام شده با پرواز شهرکرد - مشهد موافقت شده و پروازهای شهرکرد کویت را نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم در سال جاری راه‌اندازی شود.
 
قاسمی با بیان اینکه راه‌آهن اصفهان شهرکرد اهواز جزء مصوبات سفر هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است،‌ خاطرنشان کرد: این طرح تحول عظیمی در اقتصاد این استان ایجاد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: راه‌آهن استان چهارمحال و بختیاری 470 کیلومتر مسیر ریلی کشور از فلات مرکزی به سمت جنوب و بنادر کشور را کاهش می‌دهد.
 
قاسمی تاکید کرد: ما به دنبال فاینانس اعتبارات خارجی برای این طرح مهم هستیم و مطالعات این طرح در سال جاری تکمیل و در سال 94 اجرایی خواهد شد.
 
وی با اشاره به طرح مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت این استان یعنی شهرکرد، بروجن، فارسان و فرخ‌شهر 13 هزار و 366 واحد احداث شده است.
 
قاسمی ادامه داد: در این زمینه 8 هزار و 699 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان احداث شده و مهم‌ترین مشکل ما در این زمینه تعاونی‌ها هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.