| کد خبر: 30700 |

ایجاد پیاده راه ها باید با هدف کاهش تردد خودرو در بخش های مرکزی باشد

وبلاگ تین نیوز، خشایار کاشانی جو | ایجاد پیاده راه ها در کشورهای پیشرفته دنیا به منظور کاهش تردد خودرو در بخش های مرکزی انجام می گیرد اما طرح ارائه شده از سوی شورای شهر تهران به منظور انتقال تردد خودروها به زیر زمین در تهران بدون پرداختن به بستر سازی مناسب قطعا با اصول و قواعد پیاده راه سازی معماری شهری در تضاد است.

اکثر پیاده راها در بخش هایی ایجاد می شوند که از جاذبه توریستی، تفریحی و تاریخی برخوردار باشند،  پیش از اقدام به ساخت چنین مراکزی در شهر تهران در ابتدا باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نزد عموم مردم به باور پذیری برسد زیرا طرح زیر گذر کردن خودرو و ایجاد پیاده راه در برخی مناطق شهری حاوی هزینه گزافی است. 

مکان یابی مناطقی که از پتانسیل بالایی برای اجرای طرح مذکور دارند بسیار حائز اهمیت است زیرا وجود سیستم یکپارچه در خدمات رسانی حمل و نقل عمومی و دستیابی به مراکز شهری، از نیازمندی های اساسی در ایجاد مراکز پیاده راهی در قلب شهر های بزرگ به شمار می آید که قطعا باید مورد توجه قرار گیرد. 

تجربه ناموفق دیگر کشور در استفاده از ترموا، توجیه خوبی برای عدم استفاده کشور ما از این وسیله نیست زیرا بر اساس سیاست های کشور های پیشرفته، سرمایه گذاری در استفاده از تراموا و ایجاد پیاده رو بیش از مترو در 20 سال آینده خواهد بود.

ایجاد فضای تله کابین در تهران نیز غیر کارشناسی است چرا که ایستگاه های تله کابین مختص مراکزی است که از اختلاف سطح بالا برخوردار باشند و آنچه مسلم است، در بخش های مرکزی، تفریحی و تاریخی شهر تهران اختلاف سطح فاحشی به چشم نمی خورد.

برگرفته از خبر تین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.