| کد خبر: 31113 |

گسترش و تعریض بزرگراه‌ها مشکلات حمل و نقل را برطرف نمی‌کند

وبلاگ تین نیوز، خشایار کاشانی جو | باید به جای ساخت بزرگراه حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم، ساخت بزرگراه ها بستری برای حضور بیشتر خودروهای شخصی است.
در حال حاضر تهران دارای 500 کیلومتر بزرگراه است که با توجه به برنامه پنج ساله معاونت حمل و نقل که برای شورای شهر تهران ارسال شده، قرار است این میزان را به 550 کیلومتر افزایش دهند. 

آمار 500 کیلومتر بزرگراه وحشتناک است، در کلانشهرهای دنیا چنین آماری را سراغ ندارم، برای مثال شهر لندن که از نظر جمعیت به تهران نزدیک است، طبق آماری که در 15 سال پیش مشاهده کرده ام، تنها دارای 100 کیلومتر بزرگراه بود، در حالی که آن زمان در تهران 300 کیلومتر بزرگراه داشتیم و لندن بیش از اینکه به گسترش بزرگراه ها بیندیشد، در فکر گسترش حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی بوده و هست.

در واقع هر چه مسیر برای تردد خودروها افزایش یابد، به همان میزان هم تقاضای سفر از سوی مردم افزایش پیدا می کند. ساخت تونل توحید، تونل نیایش، پل طبقاتی صدر و همه و همه نشان از این است که مدیریت شهری در حال فراهم کردن بستر برای حضور خودروهای شخصی بیشتر است. یعنی نه تنها برای حضور خودروهای شخصی محدودیت ایجاد نمی شود، بلکه با ساخت و گسترش بزرگراه ها در حال ایجاد تسهیلات برای حمل و نقل شخصی هستیم. 

معتقدم گسترش و تعریض بزرگراه ها مشکلات حمل و نقل را برطرف نخواهد کرد و حتی بعد از گذشت مدتی شاهد افزایش مشکلات در بخش حمل و نقل هم خواهیم بود، پس باید به جای ساخت بزرگراه به گسترش حمل و نقل عمومی بیندیشیم.

برگرفته از خبر تین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.