| کد خبر: 263248 |

می‌ توان گفت با اتوبوس به قشم و کیش بروید؟

یک فعال گردشگری گفت: آیا اشخاصی که معتقدند هواپیما کالایی لوکس است، خودشان در داخل ایران، مسافت های طولانی را با اتومبیل طی کرده اند؟ آیا می توان به مردم گفت با اتوبوس به جزایر خلیج فارس سفر کنند؟

تین نیوز

یک فعال گردشگری گفت: آیا اشخاصی که معتقدند هواپیما کالایی لوکس است، خودشان در داخل ایران، مسافت های طولانی را با اتومبیل طی کرده اند؟ آیا می توان به مردم گفت با اتوبوس به جزایر خلیج فارس سفر کنند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، به دنبال اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر این که «پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می کنند»، اکبر غمخوار در مقام یک فعال گردشگری اظهار کرد: در همه کشورها، دولت ها تلاش می کنند سطح رفاه مردم را افزایش دهند تا آن ها آسایش و آرامش داشته باشند. از حمله خدماتی که آسایش و آرامش مردم را فراهم می کند، سفر رفتن است، اما وقتی هواپیما را یک کالای لوکس می دانند، یعنی قصد دارند سطح خدمات را به حداقل برسانند!؟ با این حرف ها فقط صورت مسأله را پاک می کنند.

این فعال گردشگری ادامه داد: ایران سرزمین پهناوری است، سفر از این سر به آن سر کشور، بیش از ۲۴ ساعت زمان می برد، مردم این مسافت ها را چگونه طی کنند؟ قطار تندرو که نداریم، وضعیت جاده ها با این آمار تصادف هم که مشخص است، تنها وسیله ایمن و سریع هواپیماست که آن را هم کالایی لوکس و متعلق به یک قشر از جامعه می دانند.

غمخوار گفت: در بیشتر کشورها شرایطی را فراهم آورده اند که مردم می توانند با بهترین پرواز و قیمت مناسب سفر کنند. این پروازها در ردیف «وسیله های نقلیه کم هزینه» (low cost carriers) قرار می گیرند. در این وسایل نقلیه، کترینگ غذا و نوشیدنی، تعداد مهمانداران و بار را حذف می کنند، خدمات داخل هواپیما را به سطح بسیار معمولی می رسانند تا قیمت بلیت آن برای تمام اقشار جامعه بویژه دانشجوها مقرون به صرفه شود و به این شکل، رفاه لازم را برای تمام اقشار جامعه فراهم می آورند.

این فعال گردشگری اظهار کرد: آیا مسئولانی که معتقدند هواپیما کالایی لوکس است، خودشان در داخل ایران، مسافت های طولانی را با اتومبیل طی کرده اند؟ می دانند از تبریز تا بندرعباس با اتومبیل چقدر راه است؟ جزایری که در خلیج فارس هستند و مردمی که برای کار و تحصیل و دیدار خانواده می خواهند به این جزایر سفر کنند، آن ها چه کار کنند؟ به این مردم می توانیم بگوییم چون هواپیما لوکس است با اتوبوس تا بندرعباس بروید، بعد فاصله بندر تا جزیره را با لنج طی کنید؟ ضرب المثلی داریم که می گوید «نان و پنیر با دل درد بعدش، به اندازه قیمت چلوکباب می شود».

غمخوار بیان کرد: آرمان اصلی انقلاب اسلامی، رفاه، توسعه و سعادتمندی بود و حرف هایی که درباره لوکس بودن خدمات پروازی زده می شود مغایر با این آرمان است. بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مساله، تلاش کنیم هواپیمای خوب بیاوریم و خدمات ارزان قیمت و مناسب ارائه دهیم تا مردم راضی شوند؟

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه، ۲۳ مهرماه و در جریان بررسی بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز به شرکت های خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای داخلی برمی گشت، گفته بود: پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می کنند. ما نباید منابع ارزی کشور را که محدود است با گشاده دستی هزینه کنیم.

او در عین حال گفته بود: می توانیم از شرکت های خارجی خرید کنیم یا از آن ها هواپیما اجاره کنیم، اما این که آن ها وارد مسیرهای هوایی کشور شوند برخلاف اصول متعدد قانون اساسی و استقلال کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یک مدل سفر دیگر هم داریم که مردم بتوانند خانوادگی و با خودروهای کمپر به سفر بروند و بله آنوقت می شود با خودرو , تمام ایران را هم رفت و گشت اما بزرگترین مانع برای توسعه چنین مدل سفری , "امنیت" است شما که فعال گردشگری هستید و امثال شما لطفا پیگیر این باشید که نزدیک به شهرهای اصلی , یکسری فضاهای امن ساخته شود متل و یکسری امکانات مثل فروشگاه مواد غذایی در آن نقاط ساخته شود نگهبان داشته باشد که مردم با کمپرهاشون بتوانند به این نقاط بیان راحت و در امنیت پارک کنند و به این شکل و با قیمت مناسب از سفر لذت ببرند بیاین کریدورهای توریستی را تکمیل کنید که مردم بجای اینکه در هواپیما بشینند و مستقیما به قشم یا کیش بروند از تمام مسیر لذت بی نهایت ببرند منی که مثلا از تهران می خوام راه بیفتم و به جنوب بروم باید در نزدیک کاشان , اصفهان , جایی مثل ایزدخواست , شیراز , فیروزآباد و ... چنین جاهایی را پیدا کنم وضعیت در شمال کشور حتی بدتر هم هست جوری که یک کاروان کمپر 60 نفره مورد حمله قرار گرفت این خیلی بده اگر فعال این حوزه هستید دنبال این موارد باشید که یکسری نقاط به عنوان نقاط امن و با امکانات کافی برای کمپرها پین کنید اگر این تیپ سفر جا بیفتد و موانع آن رفع شود گردش پولی بالایی در این صنعت ایجاد می شه می تونه درآمد خیلی خوبی هم نصیب بومیان مناطق کنه هزاران شغل هم ایجاد کنه تو آمریکا هم همینه کمپرها راحت می توانند در پارکینگ های کنار متل ها مستقر بشن امنیت داشته باشن پمپ سوخت و فروشگاه و ... همه چی هم آنجا هست .