| کد خبر: 241454 |

◄ سوغات جنوب، یک دل دریایی است

غروب آفتاب کنار دریا حال هوای غم انگیزی دارد اما بسیار زیبا است.تلاقی آتش است و آب، رنگ ها در همدیگر غوطه ورند، آب دریا بالاتر می آید. مسافران دوست دارند جلوه گری آفتاب دم غروب را تماشا و ثبت کنند.

تین نیوز

ششم فروردین است از شهر جم عازم بندر سیراف می‌شویم. کوه ها و جاده های پرپیچ و خم را طی می کنیم بعد از ظهر است و هوا نسبتا گرم. فروردین برای ما جنوبی ها ابتدای تابستان است. کولرها و پنکه ها در این ماه روشن می شوند.

از کوه که پایین می رویم به دوراهی کنگان _ سیراف می رسیم. سمت راست به بندر کنگان و سمت چپ به بندر سیراف و عسلویه می رسد.‌ وارد سیراف می شویم و در خیابانی که کنار دریا کشیده شده است جلو می رویم. احتمالا در خبرها خوانده اید که امسال استان بوشهر دومین رتبه را از نظر تعداد مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.‌ جنوب نیز مانند شمال پذیرای انبوه مهمانان عزیزی است که دوست دارند تعطیلات را خوش بگذرانند.

در خیابان دنبال جای پارک می گردیم. تعداد ماشین ها زیاد است و به زحمت جای توقف پیدا می شود. ماشن را پارک می کنیم. پشتِ ردیف ماشین های پارک شده انبوه چادر هایی است که در پارک ساحلی برپا شده اند. چادرهای رنگارنگ جلوه ی ویژه ای به محوطه پارک اضافه کرده اند. قدم زنان از لابلای جمعیت و چادرها می گذریم و به اسکله ی سیراف می رسیم. صف قایق های آبی رنگ که در اسکله ایستاده اند توجه مان را جلب می کند. قایق ها، تورهای ماهیگیری، سایبان های چوبی، صخره های موج شکن، صدای دریا، همه اینها آرامش بخشند.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری| بندر سیراف نوروز 1401

وارد ساحل ماسه ای می شویم. جمعیت زیادی به دیدار دریا آمده اند، شاید دریا بزرگ فامیل باشد که اینقدر مهمان دارد. تعدادی از مهمانان نوروزی در حال شنا کردن در نقاط کم عمق دریا هستند. بچه ها روی ماسه ها بازی می کنند، قلعه های شنی می‌سازند، والیبال بازی می کنند، جایی برای مسابقه  دارت و طناب کشی اختصاص داده شده است. در گوشه ای، زمینی را برای فوتبال ساحلی فنس‌کشی کرده اند.  بعضی از مسافران با قایق ها چند دقیقه ای را روی آب می گذرانند. نکته جالب اینجا است که همه سعی می کنند دو مورد ایمنی و بهداشت را رعایت کنند. حالا در این میان چند نفری هم زباله می ریزند که باید بهداشت محیط زیست را به آنها یادآوری کرد.

آنچه زیاد به چشم می خورد عکاسی با موبایل است که مسافران را سرگرم کرده است. فضای مجازی عضو جدایی ناپذیر خانواده ها شده است. بعد از ساحل ماسه ای و اسکله، به ساحل سنگی می رسیم انجا نیز مملو از جمعیتی است به تماشای موج ها مشغولند. گویی موج ها هم مشتاق دیدارند و تا پیش پای حاضران می آیند و می روند.

غروب آفتاب کنار دریا حال هوای غم انگیزی دارد اما بسیار زیبا است.تلاقی آتش است و آب، رنگ ها در همدیگر غوطه ورند، آب دریا بالاتر می آید. مسافران دوست دارند جلوه گری آفتاب دم غروب را تماشا و ثبت کنند. شناگران از دریا بر می گردند و پارک ساحلی شلوغ تر می شود.

بندر همانقدر که گرم است، همانقدر هم زیباست. شرجی دارد اما شور و حال هم دارد. گاهی نفس گیر است اما جانبخش هم هست. بوشهر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارد و شاید همین خط ساحلی و البته مهمان نوازی مهربانانه، مسافران را از دورترین نقتط کشور به این استان می کشاند. یادتان نرود هنگام رفتن از جنوب حتما سوغاتی ببرید. سوغات جنوب یک دل دریایی است.

امیدواریم اگر تا به حال به جنوب سفر نکرده اید هر چه زودتر پذیرای شما در این استان و این بندرهای زیبا باشیم.

سفرتان به خیر.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.