| کد خبر: 194476 |

باد شدید بندرهای گردشگری قشم را تعطیل کرد

پس از پایش دقیق و مستمر دریا و با توجه به افزایش سرعت باد، ارتفاع امواج و تلاطم دریا، بندرهای گردشگری قشم روز پنجشنبه تعطیل شد.

تین نیوز

پس از پایش دقیق و مستمر دریا و با توجه به افزایش سرعت باد، ارتفاع امواج و تلاطم دریا، بندرهای گردشگری قشم روز پنجشنبه تعطیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام به طور کامل متوقف شد.

علی اشتری افزود: هم اینک سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۲ نات و ارتفاع موج به چهار پا رسیده و وسعت دید تا هفت کیلومتر است.

وی ادامه داد: مناطق دریایی شرق و تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای تند شرقی تا جنوب شرقی مواج هستند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.