| کد خبر: 237414 |

جزئیات طرح هوشمند سفر

از ابتدای آذرماه سال جاری هرگونه سفر در کشور تنها با ارائه کارت واکسن کرونا و یا تست منفی پی. سی. آر با ۷۲ ساعت اعتبار عملی است.

تین نیوز

آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری هرگونه سفر در کشور تنها با ارائه کارت واکسن کرونا و یا تست منفی پی. سی. آر با ۷۲ ساعت اعتبار عملی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  با اجرای طرح هوشمند سفر از امروز (اول آذر ماه) هرگونه محدودیت تردد و مسافرت بین شهری برای افرادی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند، برداشته شد.

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: با اجرای طرح هوشمند سفر از اول آذر ماه همه محدودیت ها در ناوگان هوایی، دریایی زمینی و ریلی برداشته می شود و به جای آن همه مسافران باید کارت واکسن و یا تست منفی پی. سی. آر داشته باشند.

داشتن کارت واکسن و یا تست منفی پی. سی. آر مشمول ۱۲ ساله ها نمی شود

وی با بیان اینکه داشتن کارت واکسن و یا تست منفی پی. سی. آر مشمول ۱۲ ساله ها نمی شود، گفت: از اول آذر ماه برگ تردد بین شهری توسط فرمانداری ها صادر نخواهد شد و سفر هموطنان با این مدارک انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این شرایط سفر برای همه شقوق حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی اعمال خواهد شد و تزریق دو دوز واکسن کرونا برای همه مسافران الزامی است.

وی با بیان اینکه با داشتن کارت واکسن همراه مسافر ارائه تست منفی پی. سی. آر. منتفی است، اظهار داشت: از امروز هرگونه خرید بلیت با ثبت کد ملی افراد در سامانه امید انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه امید با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و کشور آماده شده است تا هنگام خرید بلیت با ثبت کد ملی اطلاعات تزریق واکسن متقاضیان به سهولت برای متصدیان فروش بلیت قابل دسترسی باشد.

از اول آذرماه سال جاری اعمال می شود و مسافران، هواپیما، قطار و اتوبوس اگر کارت واکسن نداشته باشند، می توانند با ارائه جواب آزمایش منفی کرونا، بلیت خود را تهیه و سفر خود را انجام دهند

آدم نژاد تاکید کرد: این شرایط برای انجام سفرهای، هوایی، ریلی و زمینی از اول آذر ماه سال جاری اعمال می شود و مسافران، هواپیما، قطار و اتوبوس اگر کارت واکسن نداشته باشند، می توانند با ارائه جواب آزمایش منفی کرونا، بلیت خود را تهیه و سفر خود را انجام دهند.

از امروز قرار است با اجرای طرح هوشمند سفر تردد و مسافرت بین شهری برای افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده و یا تست منفی پی. سی. آر با ۷۲ ساعت اعتبار داشته باشند بدون اعمال محدودیت سفرهای بین شهری خود را انجام دهند.

همزمان با آغاز سفرهای هوشمند در کشور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از مسافرگیری اتوبوس‌های بین‌شهری با ۸۰ درصد ظرفیت از اول آذرماه سال جاری خبرداد و ارائه کارت واکسن برای تهیه بلیت از امروز الزامی است.

بر اساس پروتکل‌های جدید ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است از ابتدای آذر ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان اتوبوسی بین‌شهری از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد ظرفیت هر اتوبوس افزایش یابد

«داریوش امانی» اظهار داشت: بر اساس پروتکل‌های جدید ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است از ابتدای آذر ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان اتوبوسی بین‌شهری از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد ظرفیت هر اتوبوس افزایش یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: پیش از این نیز شرکت‌های مسافری با انجام استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران از طریق سکوی «سروا» یا اپلیکیشن «ماسک» نسبت به احراز وضعیت سلامتی مسافران در ارتباط با بیماری کرونا اقدام می‌کردند و از فروش بلیت به مسافرانی که در دوره قرنطینه کرونا قرار داشتند، خودداری می‌کردند که این امر همچنان برقرار است و همه دستورالعمل‌های لازم به همه شرکت‌های حمل و نقل بین‌شهری ابلاغ شده است.

استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران در زمان فروش بلیت الزامی است 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به ضدعفونی ناوگان عمومی مسافری در هر سفر، استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران در زمان فروش بلیت و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی و وضع مقررات جدید دایر بر لزوم ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا به نظر می‌رسد، شرایط بهداشتی سخت گیرانه‌تری در جهت حفظ سلامت مسافران ایجاد شده است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت‌های بین‌شهری را همچنان بر وضعیت ایمنی بالا و مناسب بهداشتی قرار داده و هم‌میهنان گرامی می‌توانند با آرامش خاطر از این خدمات استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.