| کد خبر: 212525 |

​​​​​​​بازگردانده‌نشدن وجه بخشی از مسافرانی که کرونا سفرشان را لغو کرد

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گفت: همچنان و چهار ماه بعد از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، ۳۰ درصد از مسافرانی که به دلیل شیوع بیماری سفرشان لغو شده بود، نتوانسته‌اند پولشان را پس بگیرند.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گفت: همچنان و چهار ماه بعد از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، ۳۰ درصد از مسافرانی که به دلیل شیوع بیماری سفرشان لغو شده بود، نتوانسته‌اند پولشان را پس بگیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حرمت الله رفیعی با اعلام این خبر گفت: از ابتدا تقاضای ایجاد شعبه دادگاهی از سوی قوه قضاییه برای حل این اختلاف‌ها را داشتیم ولی هنوز محقق نشده است.

وی افزود: هرروز با شکایت‌های مبنی بر عدم استرداد پول مسافران مواجه هستیم؛ برخی از  مدیران آژانس‌های مسافرتی مدعی هستند که وجوه دریافتی را به هتل‌های خارجی و یا ایرلاین پرداخت کردند که ما به دلایل حقوقی امکان ورود به مساله و آگاهی از درستی و یا نادرستی آن را نداریم. این در حوزه اختیارات قوه قضاییه است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافری افزود: همچنان بسیاری از مردم نتوانستند مطالباتشان را پس بگیرند و سیستم حقوقی باید به کمک بیاید.

رفیعی پیگیری نکردن این شکایت‌ها را جفا در حق مردم دانست و گفت: به جای آن‌که متولیان، ناظران و مسئولان از آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بخواهند بدهی مردم را بدهند و نسبت به بدتعهدی‌ها معترض شوند، ما در بخش خصوصی از آن‌ها می‌خواهیم به این قضیه وارد شوند و پیگیر تسویه‌حساب بدهکارانِ مردم باشند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این بدهی‌ها بیشتر متعلق به شرکت های هواپیمایی است یا هتل‌ها، گفت: بیشتر این بدهی ها به شرکت های هواپیمایی و بویژه چند شرکت بزرگ داخلی مربوط می‌شود.

 اوایل اسفند سال گذشته و در پی دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شد مردم بتوانند بدون نگرانی از جریمه، سفر و بلیت قطار و هواپیمای خود را لغو کنند و از سوی دیگر نیز در همان روزها بسیاری از پروازهای خارجی به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد.

وزیر راه و شهرسازی با صدور ابلاغیه‌ای اعلام کرده بود که اگر مسافران از ترس ابتلا به ویروس کرونا، بلیت قطار یا هواپیما را لغو کنند، شرکت های ریلی و هواپیمایی حق دریافت خسارت کنسلی ندارند.

در حالی که محمد اسلامی گفته بود به دستگاه‌های متولی راه‌ آهن و هواپیمایی ابلاغ شده است تا برای بازگرداندن هزینه بلیت مردم،‌ هزینه‌ای بابت لغو دریافت نشود، هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه بلیت‌های لغو شده را مسترد نکرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.