| کد خبر: 183696 |

آمادگی هرمزگان برای ورود مسافران نوروزی

جای جای سرزمین بزرگ ایران به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی، دینی، تفریحی و فرهنگی در تعطیلات نوروز پذیرای میلیون ها گردشگر از گوشه و کنار کشور حتی کشورهای خارجی است.

تین نیوز

جای جای سرزمین بزرگ ایران به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی، دینی، تفریحی و فرهنگی در تعطیلات نوروز پذیرای میلیون ها گردشگر از گوشه و کنار کشور حتی کشورهای خارجی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، در این میان استان هرمزگان در جنوب ایران به علت داشتن آب و هوای بهاری و بسیار مطلوب در روزهای پایانی سال که بیشتر نقاط کشورمان هنوز با سرمای زمستان خداحافظی نکرده اند، یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری کشور در نوروز است و از آن به عنوان پایتخت سفرهای دریایی یاد می کنند.

هرمزگان زیبا با داشتن جزیره های کیش و قشم، هرمز و لارک مقصد گردشگرانی است که به دنبال هوای بهاری و قدم زنی کنار ساحل و گشت و گذر در مراکز تجاری و تفریح های دریایی هستند.

بر اساس آمارها، سال گذشته بیش از دو میلیون و 500 هزار مسافر تعطیلات خود را در استان هرمزگان سپری کردند.

آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر از 20 اسفند

دستگاه های خدماتی، امدادی و اجرایی هرمزگان در واپسین روزهای سال جاری با انجام برنامه ریزی های لازم خود را برای حضور گردشگران و ارایه خدمات لازم در نوروز آماده می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اعلام کرد: فعالیت ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان از بیستم اسفند آغاز و تا 20 فروردین 98 ادامه دارد.

رضا برومند در نشست بررسی برنامه های این ستاد، اظهار کرد: مدارس، مهمان سرا‌های اداره ها و بوستان ‌های هرمزگان آماده اسکان مهمانان نورزی است.

وی بیان کرد: در بندرعباس شش ایستگاه و در شهرستان‌ ها یک ایستگاه برای اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران دایر می ‌شود.

برومند گفت: اجرای برنامه های شاد فرهنگی و معرفی جاذبه های گردشگری استان با چاپ و توزیع کتابچه راهنمای گردشگری در مبادی ورودی هرمزگان بخشی از برنامه های استقبال از مسافران نوروزی است.

ساماندهی ترددها به جزایر هرمزگان در دستور کار است

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان اعلام کرد: با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از مقصد های اصلی مسافران نوروزی در کشور است باید به گونه ای تلاش و برنامه ریزی کرد که خدمات مناسب به آنان ارایه شود.

رضا مدرس اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این ستاد در نوروز، ساماندهی ترددها به جزیره های استان به ویژه جزیره هرمز و خانه کاشانه ها است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ترافیک و معطلی مسافران زمان های مناسب جابه جایی مسافران در بندرها به ویژه بنادر پهل و لافت اطلاع رسانی شود.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان بیان کرد: ایجاد امکانات رفاهی در مسیر دسترسی به بندرها برای رفاه حال مسافران در نوروز پیش بینی می شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز تاکید کرد: دستگاه های اجرایی زیر ساخت های مورد نیاز جهت رفاه حال مردم و مسافران در بنادر پهل و لافت شهرستان های خمیر و قشم را تقویت نمایند.

ایرج حیدری گفت: با توجه به نزدیکی نوروز و آغاز سال جدید و ورود گسترده مهمانان نوروزی به استان به ویژه جزیره قشم فراهم ساختن امکانات و تسهیلات مناسب برای مسافران نوروزی از اهمیت بالایی برخوردار است و استاندار در این زمینه تاکید ویژه دارد.

11 بوستان در بندرعباس آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

شهردار بندرعباس نیز اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده 11 بوستان در این شهر شامل بوستان‌های دولت، غدیر، خلیج فارس، شهید دباغیان، ولایت، کپشکن، گل ها، جهانگردی، شورا و بوستان ‌های شب یک و دو آماده پذیرایی از گردشگران است.

عباس امینی زاده افزود: شهرداری بندرعباس در ایام نوروز تابلو‌های تبلیغاتی و علائم راهنمای گردشگری در سطح شهر برای معرفی اماکن و جاذبه‌های تاریخی بندرعباس نصب می ‌کند.

وی زیباسازی مبادی ورودی و پایانه مسافری شهید حقانی و راه آهن، برپایی غرفه در بوستان ‌ها برای خرید نیازمندی‌ های روزمره گردشگران، تامین روشنایی ساحل و بوستان ها، نظافت مستمر چشمه ‌های بهداشتی را از جمله اولویت های کاری شهرداری بندرعباس در نوروز 98 عنوان کرد.

انجام سفرهای ایمن دریایی در هرمزگان

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در استان هرمزگان، داشتن تجربه سفر دریایی و گشت و گذار در دریا با شناورهای تفریحی و سفر به مقصد جزیره های کیش، قشم، هرمز و لارک است.

از همین رو فراهم بودن شرایط انجام سفرهای ایمن دریایی یکی از مهمترین اولویت ها در استان هرمزگان است که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه متولی در این بخش با اجرای مانورهای امداد و نجات شرایط و آمادگی لازم برای انجام سفرهای ایمن دریایی را فراهم می کند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای گذشته مانور امداد و نجات دریایی برای آمادگی سفر‌های دریایی اجرا شده است.

اسماعیل مکی زاده تصریح کرد: در صورت بروز سوانح دریایی، تمام شناورهای تحت نظر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عملیات امداد و نجات را پوشش می‌دهند.

وی بیان داشت: امسال 21 ایستگاه غواصی به همراه 24 تیم همیار ناجی در نقاط مختلف گردشگری هرمزگان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

مکی زاده تصریح کرد: شماره تلفن 1550 مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان برای پاسخگویی به مسافران دریایی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال 7 فروند شناور ناجی، شناور‌های همیاران ناجی و 2 بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به مسافران در آب‌های هرمزگان اختصاص یافته است.

استقرار 33 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان در نوروز 98

مدیرعامل جمیت هلال احمر هرمزگان گفت: امسال 33 پایگاه امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان مستقر و به مسافران خدمت رسانی خواهند کرد.

علی اعمی برنطین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه امسال آغاز و تا 16 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در پایگاه های هلال احمر خودروهای نجات، آمبولانس و پرسنل پشتیبان به همراه امدادگران آموزش دیده مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.

اعمی برنطین تصریح کرد: علاوه بر پست‌های جاده‌ای و دریایی امداد و نجات نوروزی تیم امداد هوایی نیز با یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مرکز استان هرمزگان مستقر خواهد بود.

وی بیان داشت: پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ورودی و خروجی شهر‌های بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، قشم، بستک، پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر به صورت ثابت برپا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 460 نفر امدادگر در پایگاه های ثابت و سیار در محورهای پرتردد استان خدمات رسانی خواهند کرد.

آمادگی مراکز درمانی هرمزگان برای خدمت به مسافران نوروزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خدمات درمانی در بیمارستانها و مراکز درمانی استان در ایام تعطیلات نوروز همانند گذشته اما با حساسیت ویژه با توجه به افزایش شمار مراجعان انجام می شود.

دکتر عبدالله غریب زاده تصریح کرد: در این ایام تمام رشته های تخصصی در سراسر استان حضور خواهند داشت و هیچ گونه کمبودی در خصوص نیروی انسانی متخصص در بیمارستانهای هرمزگان نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص نوبت های مدیریتی و بیمارستانی انجام شده و خدمات درمانی در استان به صورت 24 ساعته همانند سالهای قبل انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بیان داشت: 14 ایستگاه سلامت در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، میناب، بندرخمیر، جاسک، سیریک، رودان، بستک، و پارسیان در ایام نوروز به مراجعان خدمات رسانی خواهند کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: 73 پایگاه فعال جاده ای در محورهای مواصلاتی هرمزگان و چهار پایگاه موقت اورژانس جاده ای جدید نیز در قشم و پهل بندرخمیر خدمات پزشکی مورد نیاز را به هموطنان و میهمانان نوروزی ارایه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: دو فروند شناور دریایی فوریتهای پزشکی، یک فروند آمبولانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در بندرعباس، 11 مرکز پاسخگو تلفن 115 در استان بصورت شبانه روزی و 470 نیروی ستادی و عملیاتی در ایام طرح سلامت نوروزی در استان فعالیت می کنند.

بیش از سه هزار کلاس برای اسکان فرهنگیان در هرمزگان تجهیز شد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه هزار و 106کلاس درس در قالب 407 مدرسه در 29 پایگاه این استان برای اسکان فرهنگیان در نوروز 98 تجهیز شده است.

موسی دادی زاده سرخایی در بازدید از این کلاس های درس افزود: یک هزار و 98 عامل اجرایی نیز تا پایان تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: ناحیه 1و 2 بندرعباس و شهرستان های قشم و بندرلنگه بیشترین تعداد ظرفیت اسکان مسافران را دارا هستند.

این مسوول اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته ، مدرسه های ستاد اسکان فرهنگیان هرمزگان در مجموع ظرفیت اسکان بیش از 50 هزار مسافر را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: سامانه پذیرش اینترنتی اسکان فرهنگیان نیز در این استان از اوایل اسفند ماه آغاز شده و تا 28 این ماه ادامه دارد.

دادی زاده یاد آور شد: به منظور تامین رفاه و آسایش مسافران نوروزی، تجهیزات مورد نیاز و همچنین اقلام بهداشتی و حفاظتی در مدارس هدف تامین شده است.

وی گفت: کلاس‌ ها به تناسب درجه بندی انجام شده و به امکاناتی همچون کولر، یخچال، تلویزیون و فرش مجهز هستند.

این مسوول اضافه کرد: فضاهای اسکان و همه افرادی که در سامانه اینترنتی پذیرش شده اند، زیر پوشش بیمه‌ قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش هرمزگان همه توان و ظرفیت خود را برای پذیرش مسافران فرهنگی به کار گرفته است، گفت: امیدواریم همکاران فرهنگی سفر خوشی را در نوروز امسال به این استان که یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است، تجربه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.