| کد خبر: 175320 |

◄ اقدام مجلس برای کاهش نرخ بلیت اربعین

رئیس کمیسیون عمران مجلس از عدم افزایش نرخ بلیت قطار در ایام اربعین و تشکیل جلسه کمیسیون عمران برای کاهش نرخ بلیت هواپیما و اتوبوس خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس از عدم افزایش نرخ بلیت قطار در ایام اربعین و تشکیل جلسه کمیسیون عمران برای کاهش نرخ بلیت هواپیما و اتوبوس خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدرضا رضایی‌کوچی گفت: قرار است هفته آینده تیمی از سازمان هواپیمایی کشوری به عراق سفر کند و با مسئولان فرودگاه نجف و حمل‌ونقل هوایی عراق گفتگو کند تا قیمت‌ها را کاهش دهد.

او گفت: تاکنون تسهیلاتی برای حمل‌ونقل هوایی زائران اربعین در نظر گرفته نشده و رایزنی با کشور عراق در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم جهرم گفت: دولت عراق همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد و فرودگاه نجف هزینه‌هایی را برای ایرلاین‌های داخلی ایرانی نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داده است.

رضایی‌کوچی ادامه داد: از سوی دیگر قرار بود که دولت به شرکت‌های هوایی ارز بدهد که متاسفانه این کار را انجام نداده است و شرکت‌های هواپیمایی ارز آن را آزاد از بازار تهیه می‌کند.

او افزود: قرار است تا دو روز آینده، کمیسیون عمران با رئیس‌کل بانک مرکزی نشست مشترکی داشته باشیم تا کمک کنیم ارز مناسب در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرند تا قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

این عضو مجلس به نرخ دو میلیون و 200‌هزار تومان  برای پروازهای اربعین اشاره کرد و گفت: کمیسیون عمران نرخ یک‌میلیون و 600 تا یک‌میلیون و 800هزار تومان را برای نرخ بلیت هواپیما منطقی می‌داند.

رضایی‌کوچی گفت: قرار است روز شنبه نیز موضوع تامین لاستیک اتوبوس‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گیرد؛ درصورتی‌که وزارت صنعت به قول خود مبنی بر تامین 10‌هزار قطعه لاستیک عمل کند، انشاالله نرخ بلیت اتوبوس‌ها افزایش نخواهد یافت.

او به‌شرط عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس زائران اربعین در صوررت تامین لاستیک توسط دولت تاکید کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تاکنون 5‌هزار حلقه لاستیک تحویل سازمان راهداری شده است. اما سازمان راهداری این موضوع را تکذیب می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.