| کد خبر: 175289 |

◄ ایرلاین‌ها در اربعین پاسخگوی همه‌ی تقاضا‌ها نیستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از امکان راستی‌آزمایی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از امکان راستی‌آزمایی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی گفت: تاکنون حدود 330 درخواست برقراری پرواز فوق‌العاده عتبات، از سوی شرکت‌های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است؛‌ سازمان هواپیمایی هم درخواست‌ها را تایید کرده است و شرکت‌های هواپیمایی در حال هماهنگی با فرودگاه‌های نجف و بغداد هستند.

او افزود: معمولا در هفته 91 پرواز برنامه‌ای به فرودگاه‌های نجف و بغداد توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود، اما در ایام اربعین با توجه به افزایش تقاضا حدود 330پرواز فوق‌العاده درخواست شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که پروازهای برنامه‌ای نجف و بغداد طبق برنامه در حال انجام است، گفت: پس از صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده شرکت‌های هواپیمایی به تدریج فروش بلیت پروازهای فوق‌العاده را انجام می‌دهند.

سامانی گفت: تعداد شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای اربعین را انجام می‌دهند و  تعداد صندلی هواپیما برای سفرهای اربعین نسبت به سال‌‌ قبل کم‌تر شده است و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به محدودیت‌ها، نمی‌توانند همه تقاضای موجود را پاسخگو باشند.

او ادامه داد: از زائران حسینی تقاضا داریم، کسانی که ‌موفق به تهیه بلیت برای ایام اربعین نشدند، تلاش کنند از طریق دیگر مدل‌های حمل‌ونقلی به کشور عراق سفر کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به پروازهای یک سر خالی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: زائران تلاش کنند مدیریت سفر داشته باشند و زمان برگشت خود را صرفا روز اربعین و یا روز بعد از آن قرار ندهند.

سامانی افزود: قیمت صندلی‌های ‌کلاس تجاری پروازهای عتبات در ایام اربعین مشمول قیمت‌گذاری‌های تکلیفی نیست، ضمن آن‌که تعویض و ابطال بلیت‌ها هم تابع ضوابط ابطال و تعویض بلیت‌های بین‌المللی است.

او با بیان این‌که در حال حاضر بلیت پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی در حال فروش است، گفت: سال گذشته در پروازهای اربعین حدود 110‌هزار نفر مسافر با هواپیماها جابه‌جا شد که امسال با توجه به روند موجود امیدواریم تا همین اندازه بتوانیم، مسافر جابه‌جا کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که‌ مشکلات فرودگاه نجف هنوز به قوت خود باقی است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی حدود 16میلیون دلار به فرودگاه نجف بدهکار هستند.

سامانی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش نرخ تعرفه‌های خدمات نشست و برخاست و خدمات فرودگاهی از اول اکتبر ( 9 مهر) در فرودگاه نجف اعمال شده است.

او به مشکلات مدیریتی فرودگاه نجف اشاره کرد و گفت: یک رئیس از سوی استانداری نجف برای فرودگاه نجف تعیین شده است و یک رئیس هم از سوی سازمان هواپیمایی عراق برای فرودگاه نجف تعیین شده است و هر کدام از اینها ادعاهای خاص خود را دارند و درگیری‌ مدیریتی در این فرودگاه وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در پروازهای اربعین، امروز با حضور همه دفاتر فروش پروازهای اربعین، نماینده ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، جلسه‌ای در این سازمان‌ برگزار خواهد شد و مسئولان دفاتر فروش،درباره چگونگی فروش و پیشگیری از تخلفات احتمالی توجیه می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.