| کد خبر: 172755 |

پوررجبی خبر داد:

◄ به‌آب‌اندازی هشتمین اسکله فلزی شناور گردشگری در هرمزگان

ایمنی گردشگری دریایی در قشم افزایش می‌یابد.

تین نیوز

بندر قشم هشتمین اسکله فلزی شناور در هرمزگان که توسط متخصصان داخلی ساخته‌شده به‌زودی، عملیات نصب آن در لافت قدیم جزیره قشم برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی آغاز شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور به ارزش مجموع ۵۲ میلیارد ریال و با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، از زمستان سال گذشته باهدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادرودریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا پوررجبی، افزود: تاکنون عملیات ساخت و نصب هفت فروند از این اسکله‌ها در مبادی گردشگری طبل، گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام و بندر تیاب در شهرستان میناب به پایان رسیده است؛ همچنین با پایان ساخت هشتمین اسکله، عملیات به‌آب‌اندازی آن در حوضچه تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی با موفقیت انجام شد و به‌زودی  به جزیره قشم منتقل می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، طول ۲۰ و عرض پنج متری پانتون‌ها در کنار ارتفاع ۱۵۰سانتیمتری با آبخور ۳۰ سانتیمتر را به‌عنوان مشخصات این اسکله فلزی۳۰ تنی، برشمرد و گفت: با نصب این اسکله در ساحل لافت قدیم، امکان پهلوگیری هم‌زمان دو فروند شناور تفریحی با ارتفاع عرشه آزاد ۱۲۰ سانتی‌متری فراهم می‌شود.

پوررجبی اضافه کرد: علاوه بر این، با توجه به طراحی عرشه غیرهمسطح این اسکله، پهلوگیری قایق تندرو نیز در کنار شناورهای تفریحی امکان پذیر است.

وی وزن پل دسترسی این اسکله‌ (رمپ) را حدود پنج تن، طول آن را ۲۰۰ سانتی‌متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر عنوان کرد و اظهار داشت: شمع‌های نگه‌دارنده این اسکله با قطر ۲۰ اینچ و طول ۲۴ متر، در عمق ۱۳ متری از بستر دریا نصب خواهد شد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان از اعتبار هفت میلیارد ریالی برای اجرای این طرح از محل منابع داخلی سازمان بندرها سخن به میان آورد و افزود: با تکیه‌بر دانش متخصصان بومی و توانمندی فنی مهندسان ایرانی، بدنه این اسکله شناور از جنس فولاد دریایی درجه عالی تحت کلاس یک موسسه رده‌بندی معتبر ایرانی ساخته‌شده است.

پوررجبی با اشاره به وجود جنگل‌های حرا در این منطقه و تردد چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ابراز امیدواری کرد، استفاده ازاین‌گونه اسکله‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی ترددهای دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.