مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛
اختصاص تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی در بندر شهیدبهشتی چابهار
کریدور چابهار با اتصال بندر به شبکه ریلی فعالسازی شد.
بهروز آقایی مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان و بلوچستان از اختصاص تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی در بندر شهیدبهشتی چابهار خبر داد و گفت: واگذاری این پروژه نیمهتمام به بخش خصوصی میتواند با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت برای ایجاد جذابیت و تحرک در توسعه محور شرق ایفای نقش نماید.
به گزارش تیننیوز وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروزه امکان اتصال بنادر به شبکههای ریلی کشور به عنوان یکی از مزیتهای رقابتی؛ عامل اصلی کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش رقابتپذیری است که از شاخصههای مطلوب تجار و صاحبان کالا در انتخاب بندر و کریدورهای حمل و نقل خواهد بود.
در همین راستا فعالسازی کریدور شمال – جنوب (کریدور چابهار) با اتصال بندر چابهار به شبکهریلی به عنوان اولویتی مهم در رقابتپذیری حمل کالا و ارتقاء سهم ترانزیت و تجارت دریایی حائز اهمیت فراوان خواهد بود. واگذاری این پروژه نیمهتمام به بخش خصوصی میتواند با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت برای ایجاد جذابیت و تحرک در توسعه محور شرق ایفای نقش نماید.
آقایی اظهار کرد: با توجه به ارتقای ظرفیت بندر شهیدبهشتی چابهار به ۸ و نیم میلیون تن به عنوان زیرساختهای پیشنیاز توسعه سواحل مکران،ضرورت بهرهمندی این بندر استراتژیک از قابلیت ریلی میبایست به اولویت اول وزارت راه و شهرسازی مبدل شود که با واگذاری پروژه مذکور به بخش خصوصی (ترجیحا پیمانکارهای مربوطه)؛ سه اولویت اصلی دولت در پهناورترین و کمبهرهمندترین استان شرقی، منجمله فعالسازی بندر شهیدبهشتی چابهار، تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان و احیای محور شرق به جهت انتقال کالاهای اساسی کشور در زمان بحران محقق خواهد شد.
مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در این مدل واگذاری، جذابیتهای بازگشت سرمایه با سپردن تضامین تأمین بار و کالا با تخصیص تخلیه ۲۰ درصد کالای اساسی کشور (سهم استان سیستان و بلوچستان و استانهای همجوار) در بندر شهید بهشتی چابهار به بخش خصوصی و تکمیل پروژه با مدل BOT در بازه زمانی منطقی و تامین هزینههای ساخت و اتمام طرح از محل درآمدهای حاصل از انتقال محمولههای کالای اساسی و بارهای انتقالی در این محور، امکانپذیر خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.