| کد خبر: 171624 |

◄ افزایش ۲,۶درصدی صادرات غیرنفتی در بندر شهید رجایی

۲۶ میلیون تن کالا طی چهار ماه اخیر جابه‌جا شد.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با تشریح کارنامه عملیاتی چهارماهه بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور، از افزایش ۲,۶ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور از طریق این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح آمار عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی دوره زمانی چهار ماه نخست سال ۹۷، اظهار کرد: ۲۶ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۱۴ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این دوره زمانی، تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی را ۱۷‌میلیون و ۹۳۵‌هزار تن اعلام کرد و افزود: هم‌چنین، هشت میلیون و ۳۳۷ هزار تن فرآورده‌های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

افزایش ۲,۶ درصدی صادرات غیرنفتی

عفیفی‌پور با اشاره به افزایش ۲,۶ درصدی صادرات غیرنفتی گفت: حجم صادرات این کالاها در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران به رقم ۱۱ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۴۲ تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانشیپ یک‌میلیون و ۴۰ هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه با استفاده از کشتی‌های کوچک‌تر خبر داد.

ترانزیت غیرنفتی به رقم ۱,۸ میلیون تن رسید

این مقام مسئول از ترانزیت بالغ‌بر یک‌میلیون و ۷۹۶ هزار تن و کابوتاژ ۱۲ هزار و ۴۶۸ تن کالای غیرنفتی طی چهار ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: طی دوره زمانی یادشده، دو میلیون و ۵۹۱ هزار تن ازاین‌گونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات فرآورده‌های نفتی ۲,۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان آخرین آمار مربوط به عملیات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را نیز تشریح کرد و با اعلام خبر افزایش ۲,۵ درصدی صادرات این‌گونه از محموله‌های تجاری، گفت: طی دوره چهار ماه نخست سال جاری، دو میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۱۶ تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادر شد.

عفیفی‌پور اظهار کرد: طی این مدت، ۱۵ هزار و ۴۳۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت، پنج میلیون و ۲۲۹ هزار تن، کابوتاژ و ۳۸۲ هزار تن ازاین‌گونه محموله‌ها نیز از طریق این بندر وارد شد که کاهش ۶۱ درصدی داشته است.

افزایش ۲,۴ درصدی تعداد کشتی‌ها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۳۲۸ فروند شناور به بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور وارد شدند که هم سنجی این تعداد از تردد شناورها به بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۲,۴ درصدی است.

وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، یک هزار و ۱۲۲ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۲۰۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.