| کد خبر: 170944 |

◄ گردشگری سلامت در قم حمایت می‌شود

سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر به استان قم سفر می‌کنند.

تین نیوز

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، گفت: در استان قم بعد از گردشگری مذهبی، یکی از مهم‌‌ترین منابع خدمات‌رسانی و جذب سرمایه، گردشگری سلامت است که حمایت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

به ‌گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی اداره‌‌کل میراث ‌‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم، حمید یزدانی افزود: استان قم از دانش و علم پزشکی و ظرفیت‌های لازم در زمینه گردشگری سلامت، برخوردار است، توسعه زیرساخت‌ها و شیوه مدیریت این نوع از گردشگری مواهب اقتصادی کلان ایجاد می‌کند، بنابراین باید دراین زمینه برنامه‌ریزی کرد.

وی بابیان این که سالانه گردشگران زیادی از کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس به استان قم سفر می‌کنند، گفت: بخش قابل‌توجهی از این گردشگران نیاز به خدمات پزشکی و پیراپزشکی دارند.

یزدانی ادامه داد: این حجم ورود گردشگر به استان قم که درصدی از آن‌ها انگیزه‌های درمانی دارند می‌تواند ظرفیت بسیار بااهمیتی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

وی همچنین هدف خود از بازدید از دهکده سلامت صبا، ضمن حمایت از گردشگری، ترویج و توسعه صنایع استان بیان و تاکید کرد: درصدد هستیم تا در کنار تاسیسات گردشگری نمایشگاه‌های دائمی و فصلی صنایع‌دستی ایجاد کنیم.

دهکده سلامت در دستجرد قم دارای بخش‌های مختلفی از جمله دریاچه مصنوعی است که در کشور مورد توجه قرارگرفته است.

این دهکده از سال 1382 با عنوان طرح جامع دهکده سلامت صبا مطرح و عملیات عمرانی آن نیز پس از تکمیل طرح در سال 1384 آغاز شد که در مرحله اول این طرح تفریحی، گردشگری و خدماتی بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفت.

در این دهکده، تردد خودرو و وسائط نقلیه ممنوع است و به‌جای این وسائل، از کالسکه و دوچرخه استفاده می‌شود. کشت گیاهان دارویی از خصوصیات دیگر این طرح گردشگری است.

این منطقه به دلیل آب‌وهوای مناسب از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری به شمار می‌آید.

شهر دستجرد از توابع بخش خلجستان قم است که در فاصله 75 کیلومتری از مرکز شهر قم و در شمال غربی این استان واقع‌شده است؛ این منطقه شامل 27 روستاست.

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در چهارمین همایش توسعه گردشگری قم و استان‌های مرکزی و اصفهان در هتل پارسیای قم، با اشاره به موضوع توریسم درمانی و ظرفیت‌های کشور و قم، ایجاد شرکت‌های فعال در این زمینه را ضروری عنوان کرده بود و گفت: برای استفاده از همه توانمندی‌های قم، مرکزی و اصفهان باید به صورت مشترک شرکت‌هایی ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه و عمران قم در راستای جذب گردشگر به‌ویژه در حوزه سلامت گفت: نه تنها در حوزه زائران عراقی و گردشگری سلامت بلکه در سایر بخش‌های گردشگری مانند گردشگری معرفتی نیز می‌توانیم، کارهای خوب و موثری را با دعوت از نخبگان و دانشمندان از سراسر جهان انجام دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.