| کد خبر: 170761 |

◄ شناسایی و جانمایی 13 بندرگاه و اسکله گردشگری

عفیفی‌پور از تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، از تدوین بسته توسعه گردشگری‌دریایی در این استان، تهیه فهرست نیازمندی‌ها و شناسایی ۱۳ بندرگاه و اسکله در جزایر و مناطق ساحلی خبر داد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان،  اله‌مراد عفیفی‌پور با اعلام خبر تدوین بسته توسعه گردشگری‌دریایی در هرمزگان، گفت: در قالب این بسته، سه بخش ساخت و نصب تجهیزات‌فنی، اقدامات عمرانی و همچنین توسعه دریایی و شناورها در نظر گرفته شد. در همین راستا، کارگروهی متشکل از معاونت‌های این اداره‌کل، تشکیل و ضمن هماهنگی با بنادر تابعه و انجام بررسی‌های میدانی، فهرست کاملی از نیازمندی‌ها احصا شد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۱۳ بندر و اسکله گردشگری شناسایی و جانمایی شده است، افزود: لافت قدیم، کندالو، طبل، سهیلی، گورزین و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام، شیو و تبن در شهرستان پارسیان، تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک، خور خلاصی در شهرستان جاسک و جنگل حرا در بندر خمیر به‌عنوان مناطق سیزده‌گانه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون اقداماتی برای ایجاد اسکله‌ها و بندرگاه‌های استاندارد گردشگری صورت گرفته و یا در حال مطالعه و انجام است.

عفیفی‌پور با اشاره به ارسال فهرست نیازمندی‌های مربوطه توسعه مبادی گردشگری‌دریایی به ستاد مرکزی سازمان بنادرودریانوردی، تصریح کرد: در فهرست نیازمندی‌ها مباحثی همچون نصب اسکله‌شناور، احداث سایبان، تامین روشنایی، تجهیزات ارتباطات رادیویی، سامانه اطفای حریق، تعیین مسیر تردد و همچنین انجام لایروبی در برخی موارد مطالعه و جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، با تشریح اقدامات مربوط به عملیات توسعه و تجهیز این بنادر و اسکله‌ها، گفت: مطالعات مربوط به آبنگاری (هیدرو گرافی) در این مناطق به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اسکله‌های فلزی شناور در پنج منطقه شامل خور آذینی، جزیره هنگام، روستاهای ساحلی کندالو، گورزین و شیب دراز جزیره قشم نصب و مناطق دیگری ازجمله سهیلی و طبل به تجهیزات رادیویی و مخابرات دریایی مجهز شده است.

عفیفی‌پور اضافه کرد: نصب چراغ‌های دریایی و بیکن در بنادر شیو و کندالو و همچنین نصب بویه در بندرگاه جزیره هنگام و روستای کندالو از دیگر اقداماتی است که تاکنون عملیاتی شده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، بیان کرد: اقدام بعدی، نصب اسکله‌شناور در روستای ساحلی شیو در شهرستان پارسیان است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از ساماندهی گروه‌های مردمی همیارناجی در قالب ۱۳ تا ۱۵ ایستگاه سخن به میان آورد و افزود: آموزش این گروه‌های مردمی در مناطق گردشگری‌دریایی در اولویت قرارگرفته است که به‌صورت دوره‌ای و مستمر در حال انجام است. علاوه به این دوره‌های آموزشی برای فعالان گردشگری و جوامع محلی به‌منظور فرهنگ‌سازی مباحث ایمنی در ترددهای دریایی برگزارشده است.

عفیفی‌پور گفت: سال گذشته، در راستای توسعه گردشگری‌دریایی، رمپ فلزی شناور در بندرگاه جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید و لایروبی حوضچه و کانال ورودی این بندرگاه بااعتبار ۸۲ میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.