| کد خبر: 170298 |

◄ تردد شناورها به بنادر هرمزگان سه برابر شد

عفیفی پور ترابری دریایی 9, 5 میلیون نفر در بنادر مسافری هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، از ثبت ترابری دریایی 9, 5 میلیون نفر سفر در بنادر مسافری این استان طی فصل بهار سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ گفت: طی این مدت، درمجموع ۲۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۲۴ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده، ۱۵ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۳۸ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۸۶ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

عفیفی‌پور گفت: طی سه‌ماهه نخست سال‌جاری، ۷۳۹ هزار و ۴۴۲ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد.

رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادرتجاری این استان را ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۶ تن با رشد مثبت 2, 4 درصدی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طی این مدت، یک‌میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۴۶ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادرتجاری استان ترانزیت شد.

عفیفی‌پور همچنین از واردات یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار و ۵۸۳ تن با کاهش ۳۰ درصدی و کابوتاژ دو میلیون و ۵۳ هزار و ۸۱۳ تن ازاین‌گونه کالاها خبر داد.

ترانزیت نفتی ۳۴ درصد افزایش یافت

این مقام مسئول از افزایش ۳۴ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی با حجم ۱۵ هزار و ۴۳۷ تن خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای تیرماه، سه‌میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۰۲ تن، صادرات و چهارمیلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۹۳ تن، کابوتاژ شد. همچنین ۳۳۳ هزار و ۶۵۴ تن فرآورده‌های نفتی نیز وارد بنادر استان شد.

تخلیه و بارگیری ۵۸۰ هزار TEU کانتینر

وی با اشاره به وجود بندرشهیدرجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۵۷۹ هزار و ۸۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

تردد شناورها به بنادر از سه برابر فراتر رفت

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال‌جاری را ۳۳ هزار و ۵۲۲ فروند با افزایش ۲۷۲ درصدی اعلام کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و ۳۵۸ فروند کشتی بالای هزار تن و ۳۲ هزار و ۱۶۴ فروند از شناورهای پهلوگرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

ترابری دریایی ۵, ۹ میلیون نفر در فصل بهار

عفیفی‌پور همچنین اهمیت ویژه این استان در سطح کشور به‌عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز سال‌جاری تا ابتدای تیرماه، ترابری ۵ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.