| کد خبر: 161505 |

◄ رشد گردشگری جمهوری آذربایجان در سال 2017

بررسی آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۶۳ هزار ایرانی به این همسایه شمال‌غربی کشورمان سفر کردند.

تین نیوز

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ توانست ۶۹/ ۲ میلیون گردشگر خارجی جذب کند که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۲۰ درصدی معادل ۴۴۹ هزار نفر نشان می‌دهد. حدود ۲۵ درصد از رشد گردشگران وارد شده به جمهوری آذربایجان ناشی از افزایش ۱۱۴ هزار نفری گردشگران ایرانی بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، بررسی آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۶۳ هزار ایرانی به این همسایه شمال‌غربی کشورمان سفر کردند.

طبق آمارهای منتشر شده در رسانه‌های جمهوری آذربایجان، تعداد گردشگران ایرانی وارد شده به این کشور در سال ۲۰۱۶ برابر با حدود ۱۱ درصد از کل گردشگران ورودی به این کشور، معادل حدود ۲۴۹ هزار نفر بود. به این ترتیب گردشگران ایرانی وارد شده به جمهوری آذربایجان در طول سال ۲۰۱۷ رشد تقریبا ۴۶ درصدی داشته ‌است.

تعداد این گردشگران در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵۰ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۱ هزار نفر بود. همچنین ایران در سال ۲۰۱۶ پس از روسیه، گرجستان و ترکیه در مقام چهارم مبادی برتر گردشگری جمهوری آذربایجان قرار داشت که در سال ۲۰۱۷ با پشت سر گذاشتن ترکیه به رده سوم رسیده است. به‌طور کلی اشتراک‌های زیاد بین برخی استان‌های ایرانی با آن کشور یکی از عوامل تعداد زیاد گردشگران وارد شده به آن کشور محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.