| کد خبر: 157711 |

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد؛

◄ عوارض خروج از کشور صرف توسعه گردشگری شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر درآمد حاصل از عوارض به منظور حمایت از تورهای ورودی و توسعه گردشگری در داخل کشور تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر درآمد حاصل از عوارض به منظور حمایت از تورهای ورودی و توسعه گردشگری در داخل کشور تاکید کرد.

علی اصغر مونسان در این باره تصریح کرد: در خواست سازمان از سازمان برنامه و بودجه این است که عوارض به اندازه منطقی افزایش یابد و آن مبلغ هم کاملا صرف توسعه گردشگری در بخش زیرساخت و مشوق‌ها شود، چرا که کشورهای پیشرو در گردشگری همچنان برای مسیرهای جدید به آژانس‌های خود کمک مالی مستقیم می‌کنند و مشوق می‌دهند، ما که در آن جایگاه به سر نمی‌بریم، باید خیلی بیشتر تشویق کنیم، ولی واقعیت این است که دست‌مان خیلی خالی است.

او افزود: این عدد در سرجمعِ بودجه سازمان لحاظ شد، درحالی‌که اکنون پیشنهاد ما این است که ردیف مشخصی برای عوارض تعیین کنند. وقتی از خروج مسافر عوارض گرفته می‌شود، اعتبارِ آن نیز باید کاملاً در ردیف بودجه گردشگری ورودی تعریف شود، نه این که آن اعتبار را در سرجمع درآمدهای سازمان لحاظ کنند و آن هم خرج مرمت و کاوش شود. درآمد حاصل از عوارض باید صرف حمایت از تورهای ورودی و توسعه گردشگری در داخل کشور شود.

مونسان با اشاره به این که تبلیغات گردشگری یکی از بخش‌هایی است که باید از این اعتبارات سهم ببرد، به وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: پایه گردشگری بر تبلیغات و معرفی است، درحالیکه ما آن طرفِ آب کاری برای معرفی و تبلیغات انجام نداده‌ایم، چگونه انتظار داریم گردشگر خارجی به کشورمان وارد شود؟

این مقام مسئول اضافه کرد: واقعا در تبلیغات خیلی ضعیف کار کرده‌ایم. جدی‌ترین دلیل هم نداشتن اعتبار برای تبلیغات گردشگری بوده است. اعتبارات برای تبلیغات داخلی بسیار ناچیز است، چه برسد به تبلیغات فرامرزی.

او برای اعلام رقم دقیق اعتبار تبلیغات گردشگری مقاومت نشان داد و گفت: این رقم خیلی ناچیز است، در حدی که اعلام آن ممکن است شما را افسرده کند.

بر طبق گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری معاون رئیس‌جمهوری در تأیید یا رد این نکته که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رقم تبلیغات برای جذب هر گردشگر خارجی را ۲۰ سنت اعلام کرده بود، اظهار کرد: این اعداد معمولاً به برنامه توسعه گردشگری هر کشور برمی‌گردد. ما هم بنا به اهدافی که در معاونت گردشگری کشورهای هدف را تعیین کرده‌ایم، درخواست بودجه تبلیغات داشته‌ایم، ولی فاصله خیلی خیلی زیاد است.

او بیان کرد: امیدواریم با دستور دکتر جهانگیری، سازمان برنامه و بودجه به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کمک کند، البته نگاه آقای نوبخت به گردشگری خوب است و اعتقاد دارند گردشگری در شرایط حال حاضر کشور به ارتقای درآمد خواهد کرد.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.