| کد خبر: 153910 |

معاون رئیس جمهوری خبر داد

لغو ویزا هدفمند می‌شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «پروژه لغو ویزای ایران هدفمند می‌شود و تمرکز ما روی کشورهایی خواهد بود که لغو ویزا با آنها به ورود بیشتر گردشگر منجر شود.»

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «پروژه لغو ویزای ایران هدفمند می‌شود و تمرکز ما روی کشورهایی خواهد بود که لغو ویزا با آنها به ورود بیشتر گردشگر منجر شود.»

به گزارش «ایسنا»، علی اصغر مونسان بیان کرد: «ما چندان درگیر داستان لغو روادید ایران نیستیم، چون خوشبختانه درحال حاضر برای اتباع ۱۸۰ کشور، ویزای فرودگاهی با اعتبار ۹۰ روز صادر می‌شود. اما معمولا لغو ویزا امتیازی است که به جریان گردشگریکمک می‌کند.» او تاکید کرد: «لغو ویزا باید هدفمند انجام شود، چون بعضی وقت‌ها این کار به نفع ما نیست و باعث خروج بیشتر گردشگر و مسافر از کشور می‌شود. به هر حال لغو ویزا سیاستی متقابل است.» وی ادامه داد: «باید نخست کشورهای هدف‌مان را تشخیص دهیم و به شکلی سیاست‌گذاری کنیم که این موضوع برای ما برد ـ برد باشد؛ نه اینکه لغو ویزا انجام دهیم و خروج بیشتر گردشگر از کشور را موجب شویم.»

مونسان همچنین در مورد تجدیدنظر احتمالی درباره کشورهایی که قبلا با آنها لغو ویزا شده‌ایم و موجب افزایش خروج گردشگر بیشتر از کشور شده، اظهار کرد: «ما با این کشورها کاری نداریم، چون تعدادشان خیلی محدود است. اما کشورهایی هدف هستند که لغو ویزا با آنها می‌تواند به ورود بیشتر گردشگر کمک کند. ما این موضوع را بررسی می‌کنیم و سپس با وزارت خارجه به بحث می‌گذاریم.» معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: «اگر لغو ویزا هدفمند باشد به رونق گردشگری کمک می‌کند.»

براساس این خبر، در سال‌های گذشته لغو ویزا با برخی کشورها یا تسهیل ویزا برای اتباع ایرانی از سوی برخی دیگر، از جمله مالزی، گرجستان، ارمنستان، روسیه و از دیرباز ترکیه و به تازگی صربستان بیشتر به خروج گردشگر به سمت این کشورها منجر شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این درحالی است که تاکنون لغو ویزا تنها با کشوری همچون آذربایجان موجب آن شده که تعداد گردشگران ورودی از این کشور به ایران، تقریبا بیش از گردشگران ایرانی‌ای باشد که از کشورمان به آذربایجان سفر می‌کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.