| کد خبر: 155258 |

ارتقای راندمان گردشگری ایران از طریق تداوم جریان گردشگری

معاون گردشگری کشور اظهار کرد: «راندمان سالانه گردشگری ایران نسبت به ظرفیت کل جاذبه‌ها، ۳۵ تا ۴۰ درصد است. بنابراین یکی از استراتژی‌های اصلی معاونت گردشگری، ارتقای این راندمان است.»

تین نیوز

معاون گردشگری کشور اظهار کرد: «راندمان سالانه گردشگری ایران نسبت به ظرفیت کل جاذبه‌ها، ۳۵ تا ۴۰ درصد است. بنابراین یکی از استراتژی‌های اصلی معاونت گردشگری، ارتقای این راندمان است.»

به گزارش «ایسنا» محمد محب‌خدایی افزود: «به‌رغم اینکه راندمان گردشگری در مقاطعی از زمان همچون نوروز ۱۰۰درصد می‌شود، اما تداوم جریان گردشگری در کشور اهمیت دارد. باید بررسی کنیم که چرا این راندمان به فراخور محصول و جاذبه‌هایمان نیست و سطح آن تا این حد پایین است. باید تداوم جریان گردشگری را با تعریف رویدادهایی که در تقویم جهانی ثبت می‌شود رقم بزنیم و این یکی از استراتژی‌های اصلی معاونت گردشگری است.» وی با اشاره به رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸، درخصوص آخرین وضعیت برنامه‌های این رویداد خاطرنشان کرد: «شاهد عقب‌ماندگی در برنامه‌های این رویداد نیستیم. قرار است جشنی با حضور مقامات رسمی برگزار شود که منتظر نهایی شدن زمان آن هستیم. موضوع اصلی ما در این رویداد آن است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا رویدادهای دیگری در دل آن تعریف و جریان ورود گردشگر به کشور تداوم بخشیده شود.

مساله‌ای که دقیقا نقطه ضعف ما است.» وی درباره حواشی پیش آمده برای تبریز ۲۰۱۸ مبنی بر پس گرفتن این رویداد از ایران، اظهار کرد: «هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. تبریز به لحاظ زیرساخت مشکلی ندارد و در این باره با کاستی مواجه نیست، با این حال در حال برنامه‌ریزی فشرده‌ای هستیم و باید رویدادهایی را تنظیم کنیم که در تقویم گردشگری جهان ثبت شود.» چندی پیش اخباری منتشر شده بود که با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و فرصت کوتاه باقی‌مانده تا سال ۲۰۱۸، سازمان گردشگری اسلامی تصمیم به جایگزینی پایتخت گردشگری اسلامی گرفته و نخجوان را به‌عنوان جایگزین تبریز معرفی کرده است. درحالی نخجوان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و تبریز عنوان پایتخت «گردشگری» اسلامی در سال ۲۰۱۸ را دارد که به گفته مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی این دو رویداد در ارتباط با یکدیگر نیستند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.