| کد خبر: 150387 |

تلاش «میراث فرهنگی» برای جذب سرمایه‌های خارجی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «باید سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری رواج پیدا کند. از همین رو قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد که قانونی مترقی نیز هست و حمایت کافی از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام می‌دهد.»

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «باید سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری رواج پیدا کند. از همین رو قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد که قانونی مترقی نیز هست و حمایت کافی از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام می‌دهد.»

به‌گزارش میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در گفت‌وگو با شبکه العالم تصریح کرد: «صنعت گردشگری به‌عنوان سومین صنعت پررونق دنیا شناخته می‌شود. این صنعت در خیلی از کشورها نقش جدی در تولید ناخالص داخلی ایفا می‌کند. اما متاسفانه در کشور ما این عدد ناچیز است و حدود ۵/ ۲ تا ۹/ ۲ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد که با توجه به ظرفیت‌های زیاد ایران، این عدد اندک است.»

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: «اکنون گردشگران ایرانی که از کشور خارج می‌شوند، تقریبا دوبرابر گردشگرانی هستند که به کشور وارد می‌شوند. در کشوری با این سابقه تاریخی این معادله باید برعکس باشد. اما امیدواریم در این دوره بتوانیم سهم خودمان را در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال ارتقا دهیم و جایگاه سازمان در کشور ارتقا پیدا کند.» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «در بخش گردشگری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت‌های خوبی قرار گرفتیم. از همین رو تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی را مهیا می‌کنیم و در تلاشیم که سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش از کشور رایج شود.»

مونسان با بیان اینکه کشور ما مزیت‌های خوبی در تمامی بخش‌های گردشگری دارد، تصریح کرد: «ما در بخش پزشکی و گردشگریسلامت مسیری را با رشد خوب طی می‌کنیم و در دنیا دارای جایگاه خوبی هستیم و روند خوبی داریم. به همین دلیل گردشگران زیادی در این بخش وارد کشور می‌شوند.» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: «در بخش گردشگری دینی و مذهبی نیز ظرفیت‌های بالایی داریم که می‌توان از شهر مشهد به‌عنوان نمونه نام برد.»

وی درباره بخش گردشگری ورزشی اظهار کرد: «اوج کارهای ما به‌واسطه قدمتی که داریم گردشگری فرهنگی است که به‌خوبی در حال پیشرفت است اما در بخش گردشگری ورزشی عقب هستیم.» معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: «به‌واسطه تنوع آب‌و‌هوایی کشور و امکانات ورزشی که داریم می‌توانیم محل اردوهای تیم‌های ورزشی خارجی باشیم و با توجه به شباهت آب‌و‌هوا در جزایر جنوبی با کشور قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است می‌توانیم اردوهای تیم‌های مختلف را در کشورمان داشته باشیم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «ما سعی کردیم تسهیلات زیادی را برای ورود توریست‌های خارجی مهیا کنیم. هم‌اکنون برای ۱۸۰ کشور ویزای فرودگاهی سه‌ماهه صادر می‌کنیم و به‌واسطه فرهنگی بودن کشور همکاری‌های مشترک خوب و زیادی با یونسکو داریم.»

 

 

 

منبع: میراث آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.