| کد خبر: 258455 |

طراحی شبکه بهینه جاده‌ ‏ای نیاز آتی حمل‌ و نقل کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای را اصلی ترین شیوه جابه جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جاده ای نیاز آتی حمل و نقل کشور است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای را اصلی ترین شیوه جابجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جاده ای نیاز آتی حمل و نقل کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده ضمن اشاره به اهمیت حمل و نقل جاده ای به عنوان اصلی ترین شیوه جابجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور، در خصوص پیشرفت مطالعات طراحی شبکه بهینه جاده ای به عنوان بخشی از فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور، توضیحاتی ارائه کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و جایگاه شیوه حمل و نقل جاده ای در کشور، اظهار کرد: اکنون شیوه جاده ای بیشترین سهم را در جابه جایی بار و مسافر در سطح کشور دارد.

وی افزود: از سوی دیگر، شبکه جاده ای اصلی و فرعی کشور، دسترسی روستاها، نقاط مرزی و دورافتاده ترین مناطق را به سایر نقاط کشور از جمله مراکز استانی تأمین کرده، از منظر عدالت اجتماعی حائز اهمیت است لذا این شیوه نیازمند توجه خاص به منظور برنامه ریزی دقیق و توسعه بهینه شبکه آن در راستای توسعه همه جانبه و عدالت محور است.

افندی زاده گفت: در این راستا، طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل جاده ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بدین منظور و با بررسی همه جانبه موضوع توسط بخش های مختلف آن سازمان، مجموعه ای متشکل از مشارکت اساتید جوان دانشگاه های شناخته شده کشور به عنوان مشاور منتخب مطالعات طرح، برگزیده و پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی انجام آن قرار دارد.

افندی زاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و پایش پیشرفت این مطالعات کرده و نمایندگان بخش های مرتبط داخلی آن سازمان و دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل معاونت حمل و نقل در آن عضویت دارند و جلسات دوره ای آن به صورت منظم تشکیل می شود. علاوه بر این، یکی از اساتید صاحب کرسی استاد تمام در این عرصه، به عنوان ناظر دانشگاهی مطالعات برگزیده شد.

وی تصریح کرد: تنوع رده عملکردی در شبکه جاده ای، حجم قابل توجه و انبوه طرح های توسعه در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با مباحث زیست محیطی و پدافند غیرعامل از خصوصیات این شیوه بوده که در مطالعات بدان توجه شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در این راستا شاخص های مختلفی ذیل موضوعات اقتصادی، ایمنی، عدالت، تاب آوری شبکه و زیست محیطی مبنای طراحی شبکه بهینه این شیوه قرار گرفته است. در فاز سوم طرح جامع حمل و نقل کشور، نیز این معاونت اقدام به طراحی شبکه تلفیقی بهینه حمل و نقل کشور کرده و با لحاظ کردن اثر رقابت و هم افزایی شیوه های مختلف، شبکه نهایی و برتر حمل و نقل کشور را ارائه خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدباقر حسینی 0 0

    آقای افندی خان نمی داند که اصلی ترین شبکه حمل ونقل ریلی است نه جاده ای

  • محمدباقر حسینی 0 0

    تا افرادی مثل آقای افندی خان در سیستم حمل ونقل سیستم مرگبار حمل ونقل جاده ای هم با قتل عام مردم ادامه خواهد یافت