| کد خبر: 246713 |

بیش از ۴ میلیون نفر از سفر های جاده ای برای تردد به مرز ها استفاده می کنند

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی(ع) گفت: حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از سفرهای جاده ای برای تردد به مرز ها استفاده می کنند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی(ع) گفت: حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از سفرهای جاده ای برای تردد به مرزها استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی(ع) در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی بین المللی شلمچه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد:اقدامات بسیار خوبی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در راستای بهسازی مسیر منتهی به پایانه های مرزی استان و تجهیز آنها صورت گرفته است. 

وی افزود: در هر ۶ پایانه مرزی شاهد تردد زائران اربعین حسینی(ع) هستیم و  پیش بینی می شود  بعد از پایانه مرزی مهران، پایانه مرزی بین المللی شلمچه  دومین پایانه پر تردد زائران اربعین باشد.

افندی زاده بیان کرد: برای اربیعن حسینی(ع) تردد بیش از ۵ میلیون زائر پیش بینی شده است که این میزان در یک بازه زمانی محدود بسیار قابل توجه است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی از ماه های گذشته برنامه ریزی لازم را برای جابجایی زائران  آغاز کرد، اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل ریلی با توجه ظرفیت محدود این ناوگان، اقدامات لازم برای افزایش دو برابری ظرفیت ریلی مسیرهای تهران -اهواز -خرمشهر و شلمچه و تهران- کرمانشاه انجام شد که با توجه به این تمهیدات اندیشیده شده، پیش بینی می شود بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از طریق حمل و نقل ریلی جابجا خواهند شد.

وی با بیان اینکه پروازهای چارتری به عراق در ایام اربعین ممنوع است، ادامه داد: در بخش حمل و نقل ریلی نیز با توجه به ظرفیت محدود فرودگاه نجف و بغداد، پیش بینی می شود تنها حدود ۶۰ هزار نفر از خطوط هوایی برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی(ع) استفاده کنند.

افندی زاده عنوان کرد: حدود ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از طریق سیستم جاده ای برای مراسم اربعین حسینی(ع) شرکت خواهند کرد و پیش بینی می شود حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از این میزان، از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استفاده کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر طبق نرخ های مصوب، حدود ۶۰ درصد ظرفیت حمل و نقل جاده ای کشور برای جابجایی زائران اربعین حسینی(ع) پیش بینی شده است.

وی با تأکید بر کنترل و نظارت بر نرخ های مصوب، بیان کرد: در حمل و نقل ریلی هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفت و برای حمل و نقل هوایی تهران-نجف و تهران – بغداد، نرخ ۶ میلیون تومان درنظر گرفته شد که برای فاصله های دورتر این رقم بیشتر می شود.

افندی زاده افزود: در بخش حمل و نقل جاده ای، به دلیل یک سر خالی بودن ناوگان و عدد بالایی که وجود دارد، بر اساس مجوز ستاد اربعین در سال ۹۸، نرخ روز با افزایش ۱۰۰ درصدی محسابه می شد که خوشبختانه امسال با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بود و افزایش قیمت ۷۵ درصدی اعمال شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نرخ های مصوب بر اساس اتوبوس های ۲۵ نفره، ۳۲ نفره و ۴۴ نفره در تمام پایانه های مسافربری اصلی کشور نصب شده است و کنترل قیمت انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه اعزام زائران در قالب سرویس دربستی ممنوع است و کسانی که می خواهند بصورت گروهی زائران را اعزام باید به اعزای هرمسافر بر اساس نرخ مصوب بلیط تهیه کنند، اذعان کرد: طی دو روز گذشته با سه شرکت مسافربری که برخلاف نرخ مصوب، اقدام به اعزام در قالب سرویس دربستی کرده بودند، برخورد و پروانه فعالیت آنها بحالت تعلیق در آمد.

افندی زاده تأکید کرد: با هرگونه تخلف در خصوص نرخ های مصوب حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای برخورد خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از زئران عزیز درخواست داریم به منظور کنترل جابجایی، بلافاصله پس از زیارت، نسبت به بازگشت اقدام کرده و بازگشت خود را به روزهای پایانی شهریور موکول نکنند.

افندی زاده ادامه داد: حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ اتوبوس داریم که با توجه به سفرهای تابستانی درون کشور، از ظرفیت ۸ هزار اتوبوس برای جابجایی زائران استفاده خواهد شد و مابقی ناوگان مورد نیاز طبق درخواست ستاد مرکزی اربعین از تمامی وزارت خانه ها، سازمان، ارگان ها و شرکت های تولیدی برای در اختیار قرار دادن ناوگان اتوبوسی خود برای جابجایی زائران طی ۱۵ تا ۳۰ شهریور تأمین خواهد شد.

وی گفت: مسئولیت هماهنگی برای استفاده از ناوگان اتوبوسی ارگان ها، کارخانجات و  شرکت های تولیدی بر عهده استانداران است و مدیریت آن با مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خواهد بود تا کمبود اتوبوس ها جبران شود.

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی(ع) افزود: در زمینه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به مجوز ستاد مرکزی اربعین، کارت سوخت این ناوگان ۲.۵ برابر سوخت عملکرد مردادماه شارژ و در مهرماه تسویه خواهد شد.

افندی زاده اظهار کرد: برای کسانی که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه می کنند، ستاد مرکزی اربعین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی را موظف کرد نسبت به فعال نگه داشتن تمامی جایگاه های سوخت و ایجاد جایگاه های سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرزها اقدام کند.

وی ادامه داد: به جایگاه دارن نیز کارت هایی اعتباری سوخت داده شده تا مردم درصورت به پایان رسیدن سهمیه ماهانه سوخت خود از ظرفیت سهمیه اول به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان و حدود ۳ هزار تومان در سهمیه دوم استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.