| کد خبر: 173184 |

نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصى در مدیریت شهری

با توجه به کمبود منابع مالی و ضعف در مدیریت هزینه در بسیاری از شهرداری‌ها، کمک‌های مالی به صور مختلف برای تأمین هزینه‌های عمومی شهر نیاز است.

تین نیوز

با توجه به کمبود منابع مالی و ضعف در مدیریت هزینه در بسیاری از شهرداری‌ها، کمک‌های مالی به صور مختلف برای تأمین هزینه‌های عمومی شهر نیاز است.

یکی از راهکارها در این خصوص مشارکت بخش خصوصى در تأمین منابع برای ایجاد زیرساخت‌های شهری است!؟، که به‌لحاظ مدیریتی باید حداقل شرایط زیر فراهم باشد:

- مشخص بودن هزینه فایده پروژه ها+ نرخ بازده سرمایه گذارى+نحوه مشارکت در بخش‌های برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت، ساده سازی تشریفات اداری و...

-  بعضی از روش‌های مشارکت بخش خصوصی و ... به شرح زیر است:

شراکت در بهره‌برداری بعد از ساخت+ أجاره با خرید و بهره‌بردارى( Lease/Purchase and Operate)+ خرید، ساخت و بهره‌بردارى(Purchase/Built and Operate) + ساخت بهره‌برداری و واگذارى( Build, Operate Transfer-BOT)+ ساخت و واگذارى(Build and Transfer) و...

- در هر شرایط مالی از قبیل امنیت در سرمایه‌گذارى، وجود حس منافع مشترک میان طرفین، شناخت کافی و دقیق از مبلغ مورد نیاز سرمایه‌گذارى، توافق بر سازمان و روش اجرا و نظارت طراحی و ساخت، مشخص نمودن محدوده  مسئولیت‌ها در زمان بهره‌بردارى و اطمینان از تأمین مطالبات مردمی در نتیجه اجرای پروژه و....مورد نیاز است.

- توافق مشخص در روند کمی و کیفی پروژه به‌لحاظ مدیریت منابع انسانی (HRM) و مدیریت پروژه.

* کارشناس مدیریت شهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.