| کد خبر: 168192 |

سبک‌های کلان سازماندهی مدیریت شهرى

تعدد و تنوع (Variety) کنشگران و سازمان‌هاى مرتبط و موثر در مدیریت شهرى به همراه(together) انگیزه‌ها و منافع متفاوت و حتى متعارض آنها برای مداخله و اعمال وظایف در محدوده شهر و امور شهری باعث شده است تا چگونگی سازماندهی و تقسیم کار کارآمد و اثر بخش توسعه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان به یکی از چالش‌های اساسی نظام‌های مدیریت شهری معاصر تبدیل شود!

تین نیوز

 تعدد و تنوع (Variety) کنشگران و سازمان‌هاى مرتبط و موثر در مدیریت شهرى به همراه(together)  انگیزه‌ها و منافع متفاوت و حتى متعارض آنها برای مداخله و اعمال وظایف در محدوده شهر و امور شهری باعث شده است تا چگونگی سازماندهی و تقسیم کار کارآمد و اثر بخش توسعه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان به یکی از چالش‌های اساسی نظام‌های مدیریت شهری معاصر تبدیل شود!

در همین چارچوپ می‌توان سازماندهی مدیریتی را حول سه محور و روش براى پیشبرد وظایف در راستای منافع شهروندان مستقر نمود.

- سازماندهی مبتنی بر مدیریت متفرق: در این روش سازمان‌های مختلف یک شهر هر یک متناسب با وظایف و تکالیف و برنامه‌هاى خود اقدام نموده که شرایط پیچیده و هدر رفت منابع زیادی را برای کارهای مشترک یک شهر همراه دارد!؟

- سازماندهی مبتنی بر مدیریت واحد: بیشتر جنبه‌های مدیریتی آن درون سازمانی شکل گرفته و به ظاهر در جهت منافع شهر و مردم است ولی در درازمدت با دوباره کاری و هدر رفت سرمایه مواجه می‌شود!؟

- سازماندهی مبتنی بر مدیریت یکپارچه واحد شهری: شاید یکی از مرسوم و معمول و موثرترین نوع مدیریت شهری است که در بسیاری کشورهای پیشرفته درحال اقدام است. در این نوع مدیری، یک شهر در عمل عهده‌دار امور مختلف یک شهر در تمامی ابعاد فرهنگی اجتماعی اقتصادی و حتی سیاسی بوده و لذا راحت تر می‌توان به ایجاد یکپارچگى و وحدت رویه در انجام خدمات یک شهر اقدام نمود.!

* کارشناس مدیریت شهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.