| کد خبر: 155883 |

ایران و اتریش به دنبال توسعه روابط اقتصادی

از گذشته به غیر از مسائل اقتصادی رابطه‌ای احساسی میان دو کشور ایران و اتریش برقرار بوده و این رابطه عاطفی و دیدگاه مثبت دو طرف به یکدیگر، مبنای اصلی برای توسعه روابط است.

تین نیوز

وبلاگ غلامحسین شافعی-از گذشته به غیر از مسائل اقتصادی رابطه‌ای احساسی میان دو کشور ایران و اتریش برقرار بوده و این رابطه عاطفی و دیدگاه مثبت دو طرف به یکدیگر، مبنای اصلی برای توسعه روابط است.

اتریش از گذشته دور به ایران نزدیک بوده و در زمینه‌های پزشکی همکاری‌های خوبی میان دو کشور سابقه دارد. در زمانی که ایران دچار محدودیت در روابط اقتصادی بود، اتریش روابط خود را با ایران قطع نکرد.

 بعد از رفع تحریم‌ها و امضای برجام، اتریش اولین کشوری بود که هیات بزرگی به ریاست رئیس‌جمهور وقت این کشور راهی ایران کرد به دنبال آن ایران هم هیات 120 نفره‌ای را راهی اتریش کرد و توافقنامه‌های خوبی برای آینده روابط، میان دو کشور به امضا رسید.

در این سفر نیز تمام ظرفیت اتاق‌های سراسر ایران حاضر هستند؛ از این نظر این سفر بی‌نظیر است. در تمام صنایع ما از گذشته ردپای اتریش وجود دارد و خاطره های خوبی در همکاری های دو کشور وجود دارد و زمینه‌ها برای جهش در روابط دو کشور آماده است.

 ما اتریش را پلی برای حضور در بازار اتحادیه اروپا می‌دانیم و ایران هم می تواند سهل ترین و امن ترین مسیر دسترسی اتریش به بازار منطقه نظیر حوزه قفقاز و آسیای مرکزی باشد؛ مذاکراتی که در این سفر داشتیم نیز امیدواری‌های زیادی را برای آینده ایجاد کرد.

زمینه‌های همکاری مشترک در بخش‌های دانش فنی، انرژی‌های نو، محیط زیست، مدیریت منابع آب، مدیریت شهری و ترافیک، تولیدات دارویی، ماشین آلات صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه‌های بارزی هستند که می‌توانیم با اتریش همکاری داشته باشیم. آنچه به عنوان یک مشکل پابرجاست مسائل روابط بانکی و بیمه‌ای است که کشور اتریش قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته است. در آینده نیز هیاتی برای رفع مسائل بانکی به اتریش سفر می‌کند تا این مشکلات محدود نیز حل شود.

 

برگرفته از خبر ایرنا

غلامحسین شافعی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.