| کد خبر: 124255 |

یک‌میلیون نفر راننده ناوگان عمومی هستند

تین‌نیوز| وبلاگ محمد بخارایی- تاکنون از نظر ساختاری اطلاع‌رسانی همایش به تمام استان‌های کشور انجام‌ شده است، برای تمام بازیگران حوزه حمل‌ونقل بسته‌های اطلاعاتی فرستاده شد و انتظار داشتیم، این بازیگران دنباله زنجیر را رها نکنند و اطلاعاتی را که از انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها دریافت کرده‌اند در اختیار رانندگان نیز بگذارند.

در بسیاری از استان‌ها انتظارات ما برآورده شد اما پراکندگی استقبال از این همایش ناهمگون بود، در برخی از استان‌ها این مسئله بسیار جدی گرفته شد و تعداد خوبی راننده با رزومه‌های خوب به دفتر مرکزی معرفی شدند، اما صادقانه باید بگویم در استان‌هایی هم توجه چندانی به این موضوع نشد.

این موارد شامل سوابق و فعالیت حرفه‌ای، سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، رفتار و انضباط فردی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها، اخلاق حرفه‌ای، معاینه فنی و نگهداری ایمن وسیله نقلیه، اقدامات امدادی، کمک‌رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت حرفه‌ای، سلامت شغلی و حرفه‌ای و مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ایمنی می‌شود.

 از ۲۰ میلیون نفری که گواهینامه دارند یک‌میلیون نفر راننده ناوگان عمومی هستند که به سرمایه‌گذاری مالی و جانی در این عرصه می‌پردازند و رانندگان ناوگان عمومی در صورت عدم ایمنی آسیب‌پذیرترین افراد هستند و نمایندگان نهادهای مختلف ازجمله وزارت راه، وزارت کشور، راهداری و شهرداری عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره هستند.

در صورت استمرار برگزاری جشنواره‌های ایمنی، این لوح تقدیرها می‌توانند در آینده، شاخصی برای حمایت‌های بعدی به‌ویژه در زمینهٔ نوسازی ناوگان فرسوده و بیمه‌گذاری باشند و از طرف دیگر برای استخدام دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان راننده حرفه‌ای، موردپذیرش خواهند بود.  

 باید توجه داشت که رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی الگوی رانندگی در سطح جاده و شهر‌ها هستند، زیرا بیشتر عمر و سرمایه خود را در حمل‌ونقل صرف می‌کنند و در صورت بروز اتفاق برای آن‌ها بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. لذا وجدان عمومی بدهکار این عزیزان است و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای تبیین ارج و منزلت این عزیزان است.

 این جشنواره ابتدا مورد توجه کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت و به همکاری و پشتیبانی خانه حمل‌ونقل، پلیس راهور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برگزار می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.