◄آرمانی بدون کیفیت
وبلاگ تیننیوز،آرمان بیات| در حمل و نقل هوایی بینالمللی شعاری مرسوم است که گویند:
مصداق آن را در ارتباط هواپیمایی ترکیش و فرودگاه آتاتورک، هواپیمایی امارات و فرودگاه بین المللی دبی، هواپیمایی قطر و فرودگاه بین المللی حمد و ... میتوان یافت.
در واقع شرکتهای هواپیمایی کلاسیک، ملی و بزرگ، همواره یک فرودگاه را به عنوان مکمل راهبرد خود و در اصل به عنوان هاب اصلی فعالیتها انتخاب میکنند و در استراتژی کلان، آنها تاثیرگذارند.
حال سوالی جدی مطرح است که آیا هواپیمایی ملی ما و فرودگاه بینالمللی حضرت امام (ره)، راهبردی در جهت اقدامی مشترک تبیین کردهاند؟
آیا یک نشست مشترک برگزار کردهاند که حداقل فرودگاه حضرت امام (ره) بگوید مسیر من این است و هواپیمایی ملی کشور هم بگوید ، استراتژی من آن؟
یکی بگوید زیرساخت من اینگونه است و آن یکی بگوید مدل سیستم تجاری و ناوگان من آن؟
بنابراین اگر روزی این دو مجموعه عظیم ملی ، دور یک میز بنشینند و از اهداف راهبردی خود بگویند و حرکتی هماهنگ و منسجم داشته باشند ، به معنای نسبتا واقعی، می توان دریافت که حمل و نقل هوایی ما به درک جدی مبتنی بر اصول "توسعه" رسیده است.ان شاالله اراده آن هم خواهد رسید.
پس نتیجه میگیریم رویای ناوگان هوایی چند صد فروندی که بسیار زیبا و نقطه عطف اقتصاد غیر نفتی کشور است، بدون در نظر گرفتن پیش نیازهای زیربنایی فرودگاهی به عنوان یک هاب منطقهای، آرمانی بدون کیفیت و تو خالی است و ممکن است که آینده کشور را با بحرانی جدی در تعهدات مالی، مواجه سازد.
برخی منتقدین خرید هواپیما، از این نظر صادقانه ذوق زده نشده و از آن به عنوان ابزاری جهت تخریب حزبی و سیاسی بهره نبرند، چرا که بنده موافق نوسازی ناوگان هوایی مملکت بوده و آن را لازمه توسعه اقتصادی پایدار، می دانم. گرچه همواره در تحقق این هدف عالی، شروطی لازم است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.