| کد خبر: 92847 |

پروژه احداثفرودگاه سقز در مسیر اجرا قرار گرفت

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت اجرای احداث فرودگاه سقز گفت: پروژه احداث فرودگاه سقز در مسیر اجرا قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری کردستان، امیر قادری از پروژه ملی احداث فرودگاه سقز به عنوان کلید توسعه منطقه در شبکه ارتباطی کشور نام برد و گفت: با بهره برداری از این فرودگاه، جمعیتی حدود 850 هزار نفر از استان های کردستان و آذربایجان غربی و شرقی زیر پوشش این فرودگاه قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: با پی گیری های استاندار کردستان، مقرر شد کار تملک اراضی مورد نیاز پروژه احداث فرودگاه سقز و اجرای طرح توسط پیمانکار توانمند، همزمان با تحویل زمین و با مدیریت شرکت فرودگاه های کشور آغاز شود.

وی با اشاره به توسعه شبکه حمل و نقل از طریق احداث این فرودگاه گفت: فاصله کمتر از 80 کیلومتری با نوار مرزی و تجاری عراق و نزدیکی با سه بازارچه مرزی مشترک رسمی بین دو کشور ایران و عراق شامل باشماق مریوان، سیف سقز و سیرانبند بانه از مزایای این فرودگاه است.

قادری مساحت اولیه فرودگاه سقز را 170 هکتار عنوان کرد و افزود: در طرح توسعه فرودگاه مساحتی تا 370 هکتار پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، بخش های بازرگانی و تجاری، گردشگری و صادرات مازاد تولیدات کشاورزی، دامی، باغی و زراعی از جمله پتانسیل هایی است که طرح احداث فرودگاه سقز را بیش از پیش توجیه دار خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار کردستان مبنی بر توجه ویژه به این پروژه افزود: دولت در کردستان قول مساعد داده که زمینه شتاب بخشی، بخش های اجرایی و عمرانی این طرح صورت گیرد و در این راستا همکاری شرکت فرودگاه های کشور برای آغاز این طرح ضروری است.

قادری با اشاره به برنامه ریزی ها برای آغاز عملیات اجرایی و عمرانی در بخش سالن ترانزیت و نیز ورود به بحث تملک پروژه فرودگاه سقز در سال جاری، اظهار کرد: خوشبختانه با پی گیری های استاندار کردستان با سازمان هواپیمایی کشور مقرر شد کار تملک اراضی مورد نیاز پروژه و اجرای طرح از طریق مناقصه توسط پیمانکار توانمند، همزمان با تحویل زمین و با مدیریت شرکت فرودگاه های کشور آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از حیث استانی مورد توجه است افزود: برای به سرانجام رساندن این طرح با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری های مستمر، راهکار به سرانجام رساندن طرح ها و پروژه ها است، خواستار توجه به این مهم از سوی تمامی دستگاه های مرتبط با قضیه احداث فرودگاه سقز شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.