| کد خبر: 79829 |

اتمام فرودگاه سقز؛ نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار

تین نیوز | معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان سقز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای عملیات عمرانی فرودگاه سقز هزینه شده است، گفت: برای بهره‌برداری از این فرودگاه یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
 

به‌ گزارش تین نیوز  به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل راه‌ و شهرسازی کردستان، صابر زارعی در گفت و گو باخبرنگاران، این طرح را اصلی‌ترین طرح عمرانی و توسعه سقز و شهرهای اطراف آن توصیف و اظهار کرد: پیگیری تسریع در ساخت فرودگاه به جد از طریق استان و تهران در دست پیگیری است و مدیران کل استان به مدیران شهرستان اختیار تام داده‌اند که برای اجرای این طرح همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای عملیات عمرانی فرودگاه هزینه شده و یک هزار و ۴۰۰ متر باند فرودگاه به عرض ۶۰ متر آماده و آسفالت شده که برای بهره‌برداری از آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

معاون فنی فرماندار سقز عنوان کرد: بررسی ملاحظات زیست محیطی، جابجایی خطوط فشار قوی برق واقع در محدوده فرودگاه و زمینی کردن آنها و تملک زمین برای تطویل باند بررسی شده است و مطالعه برای ارایه خدمات آب، برق، گاز، تلفن و مخابرات توسط ادارات خدمات شهرستان سقز باید در اسرع وقت انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، ساخت ساختمان‌های جانبی و پایانه این فرودگاه در اوایل سال ۹۵ وارد فاز اجرایی شود.

زارعی همچنین با بیان اینکه پرواز ایمن برای فرودگاه بسیار مهم است، بیان کرد: رفع موانع طبیعی از جمله دو تپه در محدوده باند فرودگاه ضروری است و باید حجم قابل توجهی خاکبرداری انجام شود که باید در این زمینه نیز از تمامی امکانات موجود شهرستان استفاده شود.

وی با عنوان اینکه فرودگاه نقش مهم و بی‌بدیلی در توسعه همه جانبه منطقه دارد، گفت: افزایش تمایل برای سرمایه‌گذاری در منطقه از جمله اهداف بلندمدت و مهم اتمام این طرح است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.