| کد خبر: 79634 |

◄ با معتبرترین فرودگاه های آسیا آشنا شوید

تین نیوز | فرودگاه ها نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می کنند و همین امر باعث شده است تا کشورهای مطرح جهان به فکر تغییر رویکرد در فرودگاه های کشورشان باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، برخی از بزرگترین و معتبرترین فرودگاه های آسیا به شرح زیر است.


فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
پیشنهاد ساخت این فرودگاه به سال ۱۳۴۶ و پیشنهاد سازمان ایکائو جهت ساخت فرودگاهی مجهز برای استفاده از توان ترانزیتی ایران بین اروپا و آسیا باز می‌گردد. فرودگاه امام خمینی (ره) اولین فرودگاه ایران است که به شبیه‌ساز برج مراقبت پرواز مجهز می‌باشد که در سال ۱۳۹۳ توسط یک گروه دانش بنیان ایرانی با هدف آموزش پرسنل برج مراقبت پرواز طراحی شده است.

ترمینال فرودگاه بین المللی امام خمینی در زمینی به مساحت 78000 متر مربع طراحی شده است و فاز یک فرودگاه امام خمینی دارای یک ترمینال مسافربری فعال با ظرفیت جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال بوده و فاز ۲ فردگاه نیز در حال ساخت است. 

برای راه اندازی فاز دوم فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، شش هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.



فرودگاه بین‌المللی ابوظبی
یک فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا AUH است که در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی قرار دارد.

در این فرودگاه یک فروند باند آسفالت به طول 4100 متر وجود دارد. فرودگاه ابوظبی در ارتفاع ۲۷ متری از سطح دریا واقع شده‌است و دومین فرودگاه بزرگ امارات محسوب می شود.

اين فرودگاه در جذب شرکت‌های هواپيمايی نيز بسيار موفق بوده و توانسته است با ارايه تسهيلات و مشوق‌های گوناگون، شرکت‌های هواپيمايی بزرگ جهان را به اين فرودگاه جذب کند. 



فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور
فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور مالزی است که در سال ۱۹۹۳ و با ۲٫۵ میلیارد دلار بودجه ساخته شد و توانسته است جوایز متعددی را در زمینه صنعت هوانوردی کسب کند.

این فرودگاه دارای دو باند موازی است که هر یک حدود 4 هزار متر طول و 60 متر عرض دارند. ارتفاع این برج 130 متر است و دومین برج مراقبت بلند در جهان پس از برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی بانکوک به شمار می رود. شکل برج مانند مشعل المپیک است و در آن سیستم‌های مراقبت پرواز و تجهیزات راداری نصب شده است.




فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ یکی از پر رفت و آمدترین و مهم ترین فرودگاه های جهان به شمار می رود که در جزیره ای به نام لاپ کوک واقع شده است.

لازم به ذکر است این فرودگاه تا کنون چهار بار جایزه بهترین خدمات فرودگاهی را از اتحادیه بین المللی فرودگاه ها(ACI) دریافت کرده است. از مشخصه های بارز این فرودگاه می توان به فضای وسیع ترمینال یک آن اشاره کرد که در فضایی به وسعت 846 هزار متر مربع واقع شده و از لحاظ وسعت سومین ترمینال مسافری بزرگ در جهان محسوب می شود. 

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ همچنین دارای دو باند موازی به طول سه هزار و  800 متر و عرض 60 متر است که با استفاده از آنها می تواند انواع هواپیماهای غول پیکر و هواپیماهای نسل جدید را پذیرش کند. 

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ با دارا بودن حدود 60 هزار کارمند، کارشناس و نیروی کاری، یکی از عوامل مهم بهبود شرایط اقتصادی هنگ کنگ محسوب می شود.



فرودگاه بین المللی اینچئون
فرودگاه بین‌المللی اینچئون، بزرگترین فرودگاه در کره جنوبی است و همچنین یکی از بزرگ‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود.

این فرودگاه که تحت مالکیت دولت کره جنوبی قرار دارد، از امکاناتی همچون زمین گلف، استخر آب گرم، اتاق خواب خصوصی، زمین اسکیت، یک باغ داخلی و نیز موزه فرهنگ کشور کره برخوردار است.

فرودگاه اینچئون به عنوان مرکز ناوگان هوایی غیرنظامی جزو 10 فرودگاه پر رفت و آمد آسیا و همچنین از نظر حجم جابجایی محموله، چهارمین فرودگاه شلوغ جهان محسوب می‌شود.



کارشناسان معتقدند، بخشی از اقتصاد کشورها در گرو میزان فعالیت فرودگاه ها است، حال باید ایران به فکر توسعه زیرساخت ها و ورود تکنولوژی به فرودگاه های کشور باشد تا در آینده نزدیک بتواند از ناوگان جدید حمل و نقل هوایی بهره برداری مطلوب را بگیرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.