| کد خبر: 74424 |

ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه تولید تجهیزات فرودگاهی

تین نیوز | سمینار فرصت‌های همکاری و فعالیت در بازار تجهیزات فرودگاهی در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

شهرام شکوهی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد، در این سمینار با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در حوزه هوا فضا در استان یزد، گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود 400 دانشجوی یزدی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته هوا فضا در دانشگاه‌های مطرح کشور مشغول به تحصیل هستند و به زودی فارغ‌التحصیل خواهند شد.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد منابع انسانی بسیار خوبی در این زمینه داریم که زمینه را برای تاسیس مرکز رشد صنایع هوایی و فضایی فراهم می‌کند.

شکوهی با بیان این که صنعت هوافضا بسیار گسترده است، اظهار کرد: به توصیه مسؤولان و متخصصان این امر تصمیم گرفته شد در افق نزدیک به تجهیزات فرودگاهی بپردازیم، بنابراین عزم خود را جزم کردیم و به این حوزه وارد شدیم.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد درصدد است تا بستر مناسبی فراهم آورد که با کمک شرکت‌های کوچک و متوسط به تکنولوژی های مورد نیاز این صنعت دست یابیم.

علی حاجی غلام سریزدی، مسؤول مگاپارک هوایی ایران و مسؤول کارگروه تجهیزات فرودگاهی نیز در این سمینار ضمن معرفی ستاد هوایی و کارگروه تجهیزات فرودگاهی، گفت: از آغاز فعالیت کارگروه تجهیزات فرودگاهی یک سال می‌گذرد که خوشبختانه این ستاد ما را در رسیدن به هدف هایمان در شبکه مگاپارک هوایی بسیار یاری داده است.

وی با اشاره به اهداف این کارگروه، عنوان کرد: شناخت و تبدیل نیازها به طرح‌های فنی مشخص و تهیه فهرست کاملی از تجهیزات فرودگاهی مورد نیاز و اطلاعات تفصیلی آن و شبکه‌سازی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز(به صورت ساخت داخلی، انتقال فناوری و خرید) عمده اهداف این کارگروه است.
به گفته‌ی حاجی غلام سریزدی، شبکه‌سازی با ذینفعان بازار تجهیزات داخلی، تشکیل جلسات مستمر کارگروه، شناسایی نیازها و ظرفیت‌های بازار تجهیزات فرودگاهی اعم فعالیت‌های این کارگروه تاکنون بوده است.

وی در پایان با بیان این که شرکت‌ها باید نگاه دانش بنیان داشته باشند، تصریح کرد: بازار تجهیزات داخلی سیر رو به رشدی دارد اما برای تحقق اهدافش نیاز به شبکه ای از بازیگران و حمایت آنها دارد.
در این سمینار همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات زمینی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات باند و روشنایی و غیره و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات ارتباطاتی، ایمنی، رادار و غیره توسط اعضای کارگروه تجهیزات فرودگاهی ارائه شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.