| کد خبر: 67699 |

محدودیت‌‌های اقتصادی‌‌ ایرلاین‌ها به خرید هواپیماهای کم‌کیفیت منجر نمی شود

وبلاگ تین نیوز، علی عابدزاده | خرید و ورود هواپیما به کشور فقط با مجوز سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و هر ایرلاینی که بخواهد هواپیمای جدید‌‌ وارد ناوگان هوایی کشور کند، لازم است تأییدها را براساس استانداردهای بین‌المللی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کند و سپس برای برای انجام پرواز اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی را داشته باشد.

البته‌ قرارداد خرید هواپیما فقط بین شرکت هواپیمایی به عنوان بهره‌بردار و شرکت سازنده منعقد می‌شود و فقط شرکت‌های هواپیمایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما است.

بنابراین شرکت‌‌ های هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی متناسب با وضعیت بازرگانی و اقتصادی و ‌مسیرهای پروازی ‌خود برای خرید هواپیماهای بلندبرد، میان‌برد و کوتاه‌برد تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند.

در این بین هر چقدر سازنده هواپیما بتواند پشتیبانی بهتری از ساخته خود انجام دهد، شرکت‌های هواپیمایی راغب‌تر خواهند بود که با آن کمپانی معامله کنند. به هر حال هر هواپیما در مدت زمان فعالیت اقتصادی خود باید از سوی شرکت سازنده پشتیبانی‌ و دائماً عملکرد این هواپیما از سوی سازنده پایش ‌شود.

همچنین باید تغییرات لازم در طول دوران مختلف‌ بر این هواپیما اعمال شود و این همان قسمتی از سامانه مدیریت ایمنی است، یعنی شرکت‌های سازنده هواپیما بتوانند در طول عمر هواپیما از آن هواپیما پشتیبانی کنند. حال اگر شرکتی در پشتیبانی قوی‌تر باشد، قطعاً ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای آن کمپانی راغب‌تر هستند.

در مجموع با قوی‌ بودن سازنده هواپیما، بهره‌وری ارتقا یافته و پشتیبانی از سامانه‌ها ایمنی نیز افزایش می‌یابد و پس از آن به کاهش هزینه ایرلاین‌ها می‌انجامد.

 البته طراحی و ساخت هواپیما در دنیا به گونه‌ای است که قابل بهره‌برداری باشد، اما‌ هر هواپیماها با توجه به محدودیت‌های فرودگاهی و طراحی، قابلیت عملیاتی شدن در هر کشور را ندارند. همچنین یکی از موضوعات مهم در مورد عملکرد هواپیما‌، تداوم پرواز و عملیاتی بودن آن تا 20 سال آینده است.

 از سوی دیگر شرایط به گونه‌ای نخواهد بود که برخی محدودیت‌‌های اقتصادی‌‌ ایرلاین‌ها به خرید هواپیماهای کم‌کیفیت منجر شود زیرا سازمان هواپیمایی کشوری‌ به عنوان نهاد حاکمیتی بر خرید هر نوع هواپیما نظارت می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.