| کد خبر: 63347 |

ایجاد مناطق ویژه در حوزه صنایع هوایی، تولید برق و دارو

تین نیوز | مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد از ایجاد چند منطقه ویژه اقتصادی جدید در آینده خبر داد که مهم‌ترین آن در شاهین‌شهر اصفهان در منطقه هلی‌کوپتر‌سازی (هسا) قرار دارد.

جعفر آهنگران اظهار کرد: هسا از قدیم‌ در بحث ساخت بالگرد فعال بوده و با توجه به مزایا و زیرساخت‌های مخابراتی و فیبر نوری که در آن جا وجود دارد، تصور می‌کنم تبدیل آن به منطقه ویژه ظرفیت‌های جدیدی در حوزه صنایع هوایی و خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف و در تکنولوژی‌های برتر ایجاد می‌کند.

ایجاد منطقه ویژه برای تولید برق
وی همچنین از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جدیدی در جنوب استان خراسان رضوی و شهرستان خواف خبر داد و افزود:‌ با توجه به کمبود آب در کشور برای تولید برق با مشکل مواجه هستیم و این در حالی است که در شهرستان خواف در جنوب استان خراسان رضوی، دالان بادی معروفی وجود دارد که باد مستمری در آن جریان دارد و توربین‌های بادی با تکنولوژی‌های جدید می‌توانند آنجا فعالیت ‌کنند و حتی بیشتر از توربین‌های منجیل تولید برق داشته باشند.

آهنگران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آن منطقه فعالیت می‌کنند اظهار کرد: حدود 1000 هکتار برای این منطقه ویژه در نظر گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانند توربین‌ها را راه‌اندازی کنند و به کشور برق رسانی کرده و صادرات برق نیز به افغانستان داشته باشیم.

ایجاد منطقه ویژه دارویی
مدیرامور مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد در عین حال با بیان اینکه در حال حاضر 64 منطقه ویژه اقتصادی مصوب داریم که از این تعداد 28 منطقه فعال بوده و یک منطقه ویژه به نام "برکت" نیز برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد افزود: برکت منطقه‌ای دارویی بوده و وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه این منطقه تولید داروهای سرطانی بوده و صرفا داروهای های‌تک در آنجا تولید می‌شود و با توجه به این‌که در نزدیکی تهران قرار دارد می‌توان از نیروهای متخصص تهرانی نیز در آنجا استفاده کرد.
او در عین حال بیان کرد: چند کارخانه دارویی در این منطقه قرار دارد و تاکید ما این است که سرمایه‌گذاران خارجی نیز بتوانند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند.

آهنگران با بیان اینکه منطقه ویژه برکت در کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسیده و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد تاکید کرد: تصور می‌کنم تا حدود دو ماه آینده تصویب این منطقه در مجلس نهایی شده و به دولت برود که سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مندی نیز برای این منطقه وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی 0 0

    سلام. منطقه ای با ارتفاع کمتر از سطح دریا برای این فعالیت مناسب تر خواهد بود. قبلا هم منطقه ای نزدیک فرودگاه امام برای شهرک هوایی صحبتش می شد ولی آن منطقه نیز ارتفاعش از سطح دریا زیاد است.