| کد خبر: 58024 |

◄ رزومه ۱۵ گزینه احتمالی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری

تین نیوز | فعالان صنعت هوانوردی کماکان چشم انتظار اعلام نام فرد منتخب از سوی وزیر هستند، در این میان نگاهی به روزمه برخی از گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشور، خالی از لطف نیست.

به گزارش تین نیوز با گذشت پنج روز از پذیرش استعفای جهانگیریان، بازار شایعات و حدس و گمان برای انتخاب ریاست جدید سازمان هواپیمایی همچنان داغ است و هر روز نام افرادی که احتمال بیشتری برای منتخب شدن دارند؛ تغییر می کند در این میان نگاهی به رزومه برخی از گزینه های روی میز، خالی از لطف نیست.

علی عابدزاده
علی عابدزاده مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی آسمان و عضو فعلی هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور است که از سوی فعالان صنعت هوانوردی به عنوان یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشور مطرح شده است. وی پیش از این سرپرست فنی هواپیمائی آسمان و قائم مقام این شرکت بوده است هم اکنون قائم مقام مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج، و عضوهیأت مدیره شرکت هواپیمایی کیش است.

عابدزاده متولد سال 1335 لیسانس مهندسی هواپیما و فوق لیسانس مدیریت مهندسی است.

فرهاد پرورش
یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی این سمت، فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر است. وی پيش از اين عضو هيئت مديره و معاون برنامه‌ريزي "هما" بوده فعاليت خودرا از قسمت مهندسي تعميرات "هما" آغازكرد.

پرورش كه مهندس موتور هواپيماهاي 747 است، از بدو ورود به "هما" تا سال 1369‌، رييس كارگاه‌هاي موتور هواپيما‌، مديركل كارگاه‌هاي مكانيك هواپيما‌، مديركل برنامه‌ريزي و كنترل توليد‌، مدير پروژه خريد هواپيماهاي ايرباس 600- 300 A از شركت ايرباس‌، مدير پروژه تعميرات اساسي كابين هواپيماها و مدير"هما" در آلمان از جمله مسئوليت‌هاي پرورش در "هما" است.
وی متولد سال 1336 و دارای ليسانس مهندسي مكانيك و فوق ليسانس مهندسي مديريت صنايع است.

سید احمد مومنی رخ
یکی دیگر از گزینه های مطرح برای ریاست سازمان هواپیمایی کشور، سیداحمد مومنی رخ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور است. وی در سنوات گذشته مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور هم بوده است، ضمن اینکه معاون عمليات هوانوردی، كارشناس خبره خريدهاي تجهيزاتي سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاههاي كشور، و عضو تیم مکان یابی سایت های راداری سراسری کشور بخشی از سوابق وی در صنعت هوانوردی کشور است.

مومنی رخ متولد سال 1330 و دارای مدرک لیسانس الکترونیک است.

حسین اکرمیان
حسین اکرمیان، از دیگر گزینه های روی میز برای تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشور است. وی متولد سال 1335 و کارشناس مهندسی عمران از انگلستان، و كارشناس ارشد مهندسی صنایع (سیستمها و بهره وری ) دانشگاه صنعتی امير كبير است.

اکرمیان که مدیرعاملی شرکت فرودگاه های کشور، مشاور امور فرودگاهي قائم مقام وزير راه و شهرسازی در حوزه هوانوردي و هواشناسي و معاون مهندسی و ساختمان فرودگاه ها - سازمان هواپیمایی کشوری، از جمله سوابق وی است در حال حاضر عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور است.

سیدحسن شفتی
از دیگر افرادی که نام آنها بر سر زبان است می توان به سیدحسن شفتی رییس اسبق سازمان هواپیمایی اشاره کرد. وی که مدیر عامل اسبق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، و رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری و رئیس اسبق سازمان فضایی، در سوابق خود دارد هم اکنون رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل هوایی ایران است.

شفتی پیش از این نیز سفیر اسبق ایران در اسپانیا و رئیس اسبق دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر بود.

نورالله رضایی نیارکی
علاوه بر این افراد، نورالله رضایی نیارکی سرپرست سابق سازمان هواپیمایی، مدیر عامل اسبق سازمان خدمات هلیکوپتری ایران، و مدیر عامل اسبق شرکت فرودگاه های کشور به عنوان یکی دیگر از گزینه های روی میز برای ریاست سازمان هواپیمایی کشور محسوب می شود. وی هم اکنون مدیرعامل شرکت هواپیمایی شاهین است.

امیرناصر اخوان
امیرناصر اخوان هم به عنوان گزینه روی میز مطرح است. وی که مدیر عامل اسبق شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتری ایران است هم اکنون عضو فعلی هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان است.

وی متولد سال 1338 و استاد دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر، و عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

احمد خرم
احمد خرم فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و وزیر راه و ترابری در دوره اصلاحات بوده است. از مهمترین رویدادهای دوران وی راه اندازی فرودگاه امام خمینی پس از سه دهه بود. وی همچنین در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، استاندار استان های هرمزگان و همدان نیز بوده است.

علیرضا منظری
نماینده اسبق ایران در ایکائو و معاون اسبق هوانوردی و امور بین الملل و معاون طرح و برنامه ازمانو مشاور هواپیمایی کشوری بوده است. همچنین عضو هیات مدیره شرکت هلیکوپتری ایران و رییس هیئت مدیره فرودگاه بین المللی قشم از دیگر سوابق اجرایی وی است.

گفته می شود علیرضا منظری به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ های ریاست سازمان هواپیمایی مطرح است.

محمد بنی نجاریان
محمد بنی نجاریان که ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عضویت در کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تنظیم برنامه پنجم توسعه را در پیشینه دارد و اولین خصوصی های انجام شده در بخش فرودگاه‌ها یادآور فعالیت اوست یکی از این گزینه هاست.
 
محمدحسن پاسوار
محمد حسن پاسوار که مدیرعاملی شرکت فرودگاه‌های کشور و عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق وی است و هم اکنون نیز نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طرح تحول سازمانی وزارت راه و شهرسازی است نیز از دیگر گزینه های مطرح برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری است.

حسین خانلری
حسین خانلری نیز که سابقا رئیس سازمان هواپیمایی کشور بوده و ریاست پلیس فرودگاه‌ها و فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی را نیز در سوابق مدیریتی خود دارد و اکنون نیز در شهرداری فعال است چهره دیگری است که به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ های ریاست سازمان هواپیمایی مطرح است.

محمدعلی ایلخانی
محمد علی ایلخانی متولد سال 1338 سرپرست سابق شرکت فرودگاه های کشور و مشاور فعلی وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی است. وی که  سرپرستی سازمان هواپيمايي كشور، و ریيس هيات مديره دو شركت فعال در صنعت حمل و نقل هوايي كشور از سال 1388 را در سوابق خود دارد هم اکنون رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی تازه تاسیس "سپهران" است. 

محمد خداکرمی
محمد خداکرمی معاون، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، از دیگر گزینه هایی است که برای تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشور مطرح شده است.

مرتضی دهقان
مرتضی دهقان که مدیرکل اسبق فرودگاه های امام، مهرآباد و کیش بوده است هم اکنون
مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت ها و موسسات سازمان هواپیمایی کشور است و نام وی در فهرست گزینه های روی میز قرار دارد.

یادآور می شود علیرغم همه گمانه زنی ها و طرح چهره ها و اسامی مختلف و باسابقه، تاکنون خبری مبنی بر معرفی ریاست جدید سازمان هواپیمایی منتشر نشده و فعالان صنعت هوانوردی کماکان چشم انتظار اعلام نام فرد منتخب از سوی وزیر هستند. همچنین بدیهی است افراد دیگری نیز برای جانشینی جهانگیریان مدنظر باشند که ممکن است در این فهرست نامی از آنها ذکر نشده باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدی 0 0

    آقای مهرانپور معاون اسبق هما هم جزو گزینه هاست

  • مجید کرمانی 0 0

    چرا از استاد بزرگوار عین االه اردشیری کسی نظری نمیپرسد؟