| کد خبر: 50907 |

العربیه: ایرانی ها دروغ می گویند! فیلم تهران از جت های سعودی تناقض های زیادی دارد!

تین نیوز | شبکه سعودی العربیه مدعی شد، ایران درباره هواپیمایی که می گوید جنگنده های عربستانی مانع از فرود آن در فرودگاه صنعا شدند، تناقض گویی می کند. 
 

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، ایران چند روز پیش ادعا کرد نیروی هوایی عربستان به یک هواپیمای حامل کمک های ایران در مسیر فرودگاه صنعا پایتخت یمن حمله کرده است. ایران برای اثبات ادعای خود تصاویری را پخش و ادعا کرد خلبان هواپیمای ایرانی آن را گرفته است. اما در این نوار ویدئویی تناقض های زیادی وجود دارد. 
 
گزارشگر شبکه العربیه گفت: ایران به عربستان سعودی به علت جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی در صنعا اعتراض خواهد کرد. دولت تهران می گوید این هواپیمای حامل کمک های انسانی بود، اما تصاویری را که مقامات ایرانی منتشر کردند، نشان می دهد این مسئله واقعیت ندارد. در این تصاویر به خوبی پنجره هواپیما و بال آن مشخص است که نشان می دهد محل تصویربردار در وسط هواپیما و نه کابین خلبان است. به نظر می رسد این هواپیما از نوع ایرباس ای 320 است.
 
در این نوار ویدئویی صدای شماری از مسافران هواپیما به گوش می رسد که تکذیبی بر ادعای رسانه های ایران است که خلبان هواپیما این تصاویر را از هواپیمای جنگی عربستان ضبط کرده است. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: احتمالا این هواپیمای ابهام آمیز ایران حامل شماری از نیروهای سپاه پاسداران یا اینکه در ماموریت جاسوسی بر فراز خاک یمن بوده است. ایران می خواست تدابیر نیروهای ائتلاف سعودی را دور بزند. این نیروها بارها اعلام کرده اند فرود هواپیماها در خاک یمن سه شرط دارد. هواپیما باید زمان و مسیر پرواز خود را از فرماندهی ائتلاف دریافت کند و نیز هواپیما پیش از ورود و پس از خروج از یمن باید بازرسی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.