| کد خبر: 48746 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ شیطنت عربستانی ها، علت نپذیرفتن هواپیمای ایرانی / سن ناوگان، دلیل غیر ایمن بودن نیست

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، علت نپذیرفتن هواپیمای 747 ایران ایر را شیطنت های سیاسی دانست و گفت: با توجه به اینکه برنامه های پروازی از قبل تعیین و اطلاع رسانی می شود، عربستانی ها می توانستند قبل از بلند شدن هواپیما، موضوع عدم پذیرش را اعلام کنند.

مقصود اسعدی سامانی، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با انتقاد از اقدام اخیر عربستان، مبنی بر عدم پذیرش هواپیمای 747 هما گفت: عربستان ادعا کرده بر اساس قوانین اتحادیه اروپا از ورود هواپیما با عمر بالای 25 سال جلوگیری می کند، این در حالی است که عربستان کشور اروپایی نیست، ضمن اینکه این هواپیما بارها به این کشور پرواز داشته است.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، برنامه های پروازها (ساعت پرواز و نوع هواپیما) را به صورت فصلی تعیین و به مقاصد پروزای اعلام می کند، به این ترتیب عربستانی ها می توانستند قبل از بلند شدن این هواپیما، موضوع عدم پذیرش را اعلام کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، عدم پذیرش این هواپیما را غیر منطقی و شیطنت عربستانی ها، دانست و افزود: اینکه مسئولان کشور عربستان اعلام کردند به خاطر برخی موارد مثل مشکلات فنی، این هواپیما را پذیرش نکردند، بهانه است زیرا در صورتی که هواپیما نقص فنی داشت، اجازه پرواز به آن داده نمی شد.

اسعدی سامانی، با تاکید بر اینکه سن ناوگان، دلیل بر غیرایمن بودن هواپیما نیست، گفت: ایمنی پرواز، جزو ضرورت های اول است و اگر پروازی نکات ایمنی مورد نظر و استانداردهای لازم را نداشته باشد، اجازه پرواز داده نمی شود.

افزایش یک درصدی پروازهای نوروزی
وی به پروازهای نوروزی شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال تعداد سفرهای هوایی، نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

اسعدی سامانی، افزود: البته آمار پروازهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته در بعضی مسیرها برابر بود، ضمن اینکه در این ایام و در برخی موارد، صندلی پروازها خالی و به دلیل نداشتن مسافر بعضا 2 پرواز با هم اذغام می شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.