نرخگذاری سوخت خودرو و هواپیما نباید یکسان باشد
تین نیوز | دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانهها نرخ سوخت هواپیما متفاوت از سوخت خودرو محاسبه شود، گفت: بنزین در هواپیما برای تولید خدمات استفاده میشود در حالی که در خودرو جنبه مصرفی دارد.
حمید غوابش در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها و تاثیر آن بر نرخ سوخت هواپیماها، اظهار داشت: موضوعی که در جریان اجرای این قانون بر آن تاکید داریم، این است که سوخت هواپیما متفاوت از سوخت خودرو محاسبه شود.
وی با تاکید بر اینکه نرخ سوخت هواپیما و خودرو یکسان نیست، گفت: بنزین خودرو برای مصارف شخصی است در حالیکه در هواپیما بنزین به قصد تولید خدمات استفاده میشود و از آنجایی که هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانهها افزایش تولید است انتظار داریم در زمان نرخ گذاری به این تفاوت توجه شود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به اینکه هزینه ایرلاینها متاثر از چند عامل است، گفت: فضای کسب و کار در کنترل شرکتها نیست؛ هزینههایی مانند ارز، بیمه، سوخت، خدمات ناوبری، گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و بهره بانکی از عواملی هستند که بر محیط کسب و کار تاثیر گذار است و خارج از کنترل شرکتهای هواپیمایی است.
غوابش تصریح کرد: بنابراین دولت باید مجموعه این عوامل را در نظر بگیرد تا در نهایت اجرای هدفمندی یارانهها به افزایش تولید و خدمات منجر شود و به اهداف اجرای این قانون دست پیدا کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.