| کد خبر: 33209 |

۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه باند دوم فرودگاه زاهدان

تین نیوز |  مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از پیشرفت فیزیکی عملیات بهسازی باند دوم پروازی فرودگاه بین‌المللی زاهدان به میزان ۱۵ درصد خبر داد.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی زاهدان؛ حسن اعرابی مقدم با اعلام این خبر گفت؛ عملیات اجرایی بهسازی و روکش باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان که از شهریور ماه سال جاری و با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شد تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی باند دوم پرواز فرودگاه بین‌المللی زاهدان با اعتباری به میزان ۴۸۸ میلیارد ریال و در مدت ۱۸ ماه در دست اقدام است بیان داشت: این اتفاق مهم نوید مناسبی برای رونق صنعت هوانوردی و گردشگری در استان به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از زمان روکش باند پرواز فعلی این فرودگاه ۲۰ سال می‌گذرد بیان داشت: بهسازی و راه‌اندازی باند دوم پرواز دراین فرودگاه در راستای کمک به روان‌سازی ترافیک و افزایش تعداد پروازها کمک شایانی خواهد داشت.

اعرابی مقدم افزود: باند جدید پروازی این فرودگاه مطابق با استانداردهای جهانی به طول ۴ هزار و ۲۵۰ متر و به عرض ۴۵ متر در دست احداث است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت ترمینال مسافربری فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت: مطالعات طرح احداث ترمینال جدید مسافربری زاهدان به مساحت ۷ هزار مترمربع با هدف تامین نیازهای شهروندان و با چشم‌انداز بلندمدت با ایجاد سازه‌های برج مراقبت، هواشناسی و ترمینال مسافربری برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ارشد راه و ترابری 0 0

    در واقع این افزایش ظاهری بودجه بر اثر ادغام با پژوهشکده حمل و نقل است و چندان اهمیت ندارد و در مجموع بودجه این دو افزایش محسوسی نداشته است. توجه شود که در ساختار و تعریف نهادهای پژوهشی یک مرکز تحقیقات مجموعه ای کوچکتر از پژوهشکده می باشد ولی در وزارت راه به خاطر غلبه افراد و نهادهای مربوط به مسکن و شهر سازی، پژوهشکده حمل و نقل در مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی ادغام شد یعنی یک پژوهشکده که در سطح ملی یک پژوهشکده برتر شناخته شده است قربانی شد تا مدیریت اداری افراد حاکم بر مرکز تحقیقات باقی بماند!!

  • محمدرضا ابراهیم‌پور 0 0

    سلام با توجه به متن خبر فوق و نظر کارشناس ارشد راه و ترابری، پیدا کنید پرتقال فروش را؟!!؟