| کد خبر: 31797 |

پتانسیل بالای فرودگاه بین‌المللی یزد در توسعه زیرساخت‌های گردشگری

تین نیوز | استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی خود و با توجه به اینکه دومین استان خشتی کشور است، می‌تواند عرصه و بستر را برای توسعه فرودگاه و افزایش خدمات فرودگاهی فراهم کند.

به گزارس تین نیوز از شرکت فرودگاه‌های کشور سعداله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اشاره به بین‌المللی شدن فرودگاه یزد گفت: این فرودگاه دارای پتانسیل‌های بالایی در جهت افزایش پروازها و همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین فرودگاهی است.

وی در ادامه افزود: با بین‌المللی شدن این فرودگاه، به‌طور طبیعی درخواست‌ها و انتظارات مسافران و هم مجموعه فرودگاهی از نوع خدمات‌دهی و تعهدات ما نسبت به سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وطن‌خواه با بیان اینکه سیاستگذاری فرودگاه پس از این باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد، اظهار داشت: خوشبختانه طی 3 سال گذشته وضعیت فرودگاه یزد نسبت به سایر فرودگاه‌ها مطلوب بوده‌است.
وی تصریح کرد: استان یزد به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی خود و با توجه به اینکه دومین استان خشتی کشور است، می‌تواند عرصه و بستر را برای توسعه فرودگاه و افزایش خدمات فرودگاهی فراهم کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد اعلام کرد: ادارات و واحدهای مختلف در این فرودگاه باید حضوری فعال داشته باشند چراکه استانداردسازی و عمل به تعهدات باید سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.
وی عنوان کرد: واحدهای خدمات رسان فرودگاه باید سطح پاسخگویی خود را افزایش دهند.

وطن‌خواه با اشاره به این مطلب که آسمان یزد با ترافیک هوایی خوبی مواجه است، گفت: به‌منظور پاسخگویی به تقاضا و خدمات‌دهی به مسافران با شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم  وارد مذاکره شده‌ایم.
وی ادامه داد: مسیر‌های پر تقاضای در یزد ترکیه و دبی است که با شرکت ترکیش‌ایر وارد مذاکره شده‌ایم.

وطن‌خواه افزود: با توجه به اینکه بیشترین مسافران ما صنعت‌گران هستند، درصدد هستیم با خدمات‌دهی پروازی، سرمایه‌گذاران بیشتری را به این استان جذب کنیم و زیرساخت گردشگری را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه یزد رتبه 8 را در تعداد پروازهای داخلی به خود اختصاص داده است، افزود: پتانسیل برای افزایش پرواز در این فرودگاه بالا است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد یادآور شد؛ این فرودگاه باید استانداردسازی اصول و مقرراتی که ایکائو پیشنهاد می‌دهد و همچنین استانداردسازی در تجهیزات و سیستم‌های کمک ناوبری و اصول ایمنی را رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه یزد در هفته متوسط 100 تا 110 پرواز را پوشش می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لاری 0 0

    اینقدر این آقای وطن خواه از زیر ساختار ها و رو ساختار ها و پتانسیل جنبشی و پمکانیکی گفت که بالاخره شد فرودگاه بین الملی من توصیه می کنم ایشان یک کلاس بگذارند برای بقیه مدیران فرودگاهی مشتاق که با عنوان شناخت پتانسیل های شما از ما و ارائه طریق هم از ما و این مطلب را بدهند اطلاعات پرواز چند بار در روز اعلام کند با این همه شرح من هم مشتاق شدم بروم یزد فوق لیسانس شناخت پتانسیل بگیرم