| کد خبر: 29900 |

آغاز عملیات احداثپایانه خطی جدید در فرودگاه کرمان

تین نیوز | مدیركل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: پایانه خطی نوین جایگزین پایانه 15000 مترمربعی نیمه كاره فرودگاه كرمان خواهد شد.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان؛ محمد نخعی از آغاز جمع‌آوری اسكلت فلزی این پایانه خبر داد و با اشاره به انتشار آگهی مزایده افزود: بنا بر كارشناسی‌های به عمل آمده در خصوص كیفیت فنی و اسكلت پایانه 15000مترمربعی فرودگاه كرمان و با توجه به تاثیر مستقیم عوامل جوّی بر این سازه و همچنین كاهش كارایی و توان اسكلت، طرح جمع‌آوری این اسكلت فلزی به تایید گروه مشاوران، شركت فرودگاه‌های كشور و استانداری كرمان رسید.

وی ادامه داد: پس از انجام تشریفات قانونی، عملیات جمع‌آوری اسكلت فلزی آغاز شده و به‌دنبال آن بستر بتنی این بنا نیز جمع آوری می‌شود.
نخعی از احداث پایانه ۱۵۰۰۰مترمربعی خطی با طراحی روز دنیا و تجهیزات نوین به جای بنای فعلی این پایانه خبر داد و افزود: طی بازدیدها و جلسات متعدد با حضور صاحبنظران و مشاوران فنی شركت فرودگاه‌های كشور، استان و بخش خصوصی، پایانه جدید با مصالح و تجهیزات بروز پس از پایان عملیات جمع‌آوری بنای اسكلتی قدیمی در همان محل اجرا خواهد شد. 

مدیركل فرودگاه‌های استان كرمان همچنین درخواست‌های مكرر مردمی، كمبود شدید فضای پایانه‌یی، عدم امكان پذیرش پروازهای همزمان، ازدحام مسافران و كمبود تجهیزات فرودگاهی را از عوامل سرعت بخشی به این عملیات نام برد.
وی تصریح كرد: استاندار كرمان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور در جلسات متعدد بر احداث پایانه نوین خطی، مدرن و مجهز تاكید کرده‌اند و برابر مصوبات، مقرر شده است تا این پایانه به روش BLT از سوی هواپیمایی ماهان به عنوان مشاركت بخش خصوصی برای شركت فرودگاه‌های كشور احداث و تحویل شود.

گفتنی است؛ در عملیات جمع‌آوری اسكلت قدیمی كه اكنون آغاز شده، حجمی معادل 2500 تن آهن مستعمل از این بنا در بازه زمانی 3ماهه توسط بخش خصوصی و منتخب در مزایده٬ جمع‌آوری خواهد شد.
یادآور می‌شود؛ پایانه فعلی با وسعت ۱۵۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۱ تا مرحله سازه فلزی پیش رفت اما به‌دلیل کمبود اعتبارات٬ این پروژه متوقف شد و باوجود تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت فرودگاه‌ها و استانداری بدون هیچ پیشرفتی باقی ماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آقای ب 0 0

    سلام اولا این پروژه قرار است توسط شرکت ماهان با واسطه آقای الف انجام گیرد و درست است با روش BLT است ولی از آنجائیکه شرکت ماهان بسیار زیرک است و جائی نمی خوابد که آب زیرش برود قرار است حساب و کتاب آن از طریق بدهی قبلی وجاری ماهان به شرکت فرودگاه های کشور تهاتر گردد. ثانیا یک آدم منصفی پیگیری کرد که چرا ۲۵۰۰ تن آن در زمانی تصدی آقای الف بر مدیریت فرودگاه کرمان بدون توجیه اقتصادی و با روش علی شیر خدائی علم شد و سالیان سال است دارد هوا می خورد و امروز با افتخار می گویند قرار است به عنوان آهن مستعمل به مزایده گذارده شود. هیچ ارگان ناظری وجود دارد بررسی کند چرا این اسکلت فلزی سالیان سال اونجا بلا تکلیف مانده آیا آقای الف حاضر است پاسخگوی اتلاف بیت المال باشد ضمنا این دومین مشارکت ماهان با شرکت فرودگاه های کشور است و اولی آن در اختیار گرفتن بخشی از انبار های قدیمی عمومی گمرک در انتهای باند ۲۹ می باشد که در آنجا هم حدود ۱۳ میلیارد به پای شرکت فرودگاه ها حساب کردند(گرچه صورت هزینه ۲۲ میلیاردی آورده بودند و فقط ۶ میلیارد هزینه کرده بودند). جالب است در این پروژه هم رد پای آقای الف مشهود است. الان هم پروژه ساماندهی به ترمینال های یک و دوی مهرآباد در دست های آقای الف می باشد. خدا انشاالله توفیق این همه تقوی و وجدان کاری را هم نصیب همه ما همچون آقای الف گرداند. آمین