| کد خبر: 2892 |

خریداری ۸ هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاههای آذربایجان غربی

تین نیوز | استاندار آذربایجان غربی از خریداری هشت هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه های استان خبر داد.
 
 قربانعلی سعادت  در جلسه شورای اداری و آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خوی اظهارداشت: طی مذاكرات انجام گرفته با سرمایه گذار و مشاركت بانك دی، مقرر شده است هشت هواپیمای كوچك باری و مسافربری خریداری و در فرودگاههای ارومیه، ماكو و خوی مستقر شوند كه این امر موجب تحرك و رونق صنعت هواپیمایی استان خواهد شد.
 
وی، اهمیت مرز رازی در شهرستان خوی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مرتفع کردن مسائل و مشكلات موجود در این مرز با مساعدت بخش خصوصی و سرمایه گذاران از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال جدید است.
 
سعادت با اظهار موافقت برای برگزاری اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و تركیه در شهرستان خوی افزود: استان آذربایجان غربی با عنایت به توافق دو كشور برای ارتقای سطح مبادلات تا مرز 30 میلیارد دلار می تواند نقش بسیار موثری را در این زمینه ایفا كند و برگزاری اجلاس استانداران مرزی نیز در همین راستا می باشد.
 
استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی پتانسیل های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران زیادی علاقمند فعالیت در این شهرستان هستند.
 
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان در شهرستان خوی باید توجه كافی به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در بخش های مختلف داشته باشند و برای جذب بیش از پیش سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه برنامه ریزی كنند.
 
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه سرمایه گذاران، جهادگران اقتصادی هستند، گفت: مدیران و مسئولان باید با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شرایط و بسترهای لازم را برای مشاركت بخش خصوصی و تشویق و جذب سرمایه گذاران فراهم كنند .
 
سعادت همچنین به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره كرد و افزود: مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری، راهبردی مناسب برای تقویت پایه های اقتصاد كشور و اشتغال آفرینی است كه باید مورد توجه و مداقه مسئولان قرار گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، دولت های نهم و دهم را دولت ثروتمند عنوان كرد و گفت: دولت دكتر روحانی، دولت ثروتمندی نیست اما سعی دارد با تكیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، خردمندی، هماهنگی، تعامل، همفكری و بهره گیری از آراء و اندیشه های نخبگان و صاحبنظران و گسترش و تعمیق همكاری ها با بخش خصوصی، مسائل و مشكلات مردم و كشور را رفع كند.
 
استاندار آذربایجان غربی از تشكیل كمیته جذب سرمایه گذاری خارجی در استان نیز خبر داد و افزود: در این كمیته به دور از هر گونه تعصب، غرض ورزی و تنگ نظری، برای جذب و حضور سرمایه گذاران در استان برنامه ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
 
وی همچنین به دلایل تاخیر در انتخاب فرمانداران استان اشاره كرد و افزود: با توجه به اینكه قصد داریم افرادی لایق و توانمند را برای پست های مدیریتی و فرمانداری انتخاب نماییم لذا پروسه انتخاب مدیران و فرمانداران در استان به طول می انجامد.
 
استاندار آذربایجان غربی از بدهی 1700 میلیارد تومانی دولت به پیمانكاران در استان خبر داد و افزود: با توجه به بودجه عمرانی 205 میلیارد تومانی استان در سال جدید، بیش ازهشت سال زمان لازم است تا این بدهی پرداخت شود كه برای مدیریت این شرایط باید بر اساس الگوی مدیریت جهادی عمل كنیم.
 
در این جلسه استاندار آذربایجان غربی، ضمن تقدیر از زحمات و خدمات "عماری"، "حسین سیوانی اصل" را بعنوان فرماندار جدید شهرستان خوی معرفی و حكم وزیر كشور را به وی اعطا كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.