| کد خبر: 244699 |

توسعه هواپیمای بدون موتور برای پرواز بر فراز مریخ

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا مشغول توسعه یک هواپیمای بدون موتور هستند که می تواند بر فراز مریخ به مدت چند روز پرواز کند.

تین نیوز

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا مشغول توسعه یک هواپیمای بدون موتور هستند که می تواند بر فراز مریخ به مدت چند روز پرواز کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این هواپیما فقط با کمک باد انرژی مورد نیاز برای پیشرانش را فراهم می کند.

وسیله نقلیه هوایی مذکور مجهز به حسگرهای پرواز، دما و گاز و همچنین دوربین های مختف است. با این وجود، وزن آن فقط ۱۱ پوند است و می تواند به راحتی در اتمسفر مریخ ناوبری کند.

آدرین بوسکلا مولف این تحقیق می گوید: آنچه در تحقیق ما ارائه شده، شیوه استفاده از انرژی است. این تحقیق در حقیقت گامی برای امتداد یافتن ماموریت های فضایی است. سوال اصلی ما در این تحقیق آن بود که هواپیما چگونه می تواند بدون نیاز به انرژی پرواز کند؟

در حال حاضر ابزارهایی که در مریخ فعالیت می کنند، بیشتر اوقات تصاویری از سطح صاف مریخ ثبت کرده اند زیرا کاوشگرها فقط روی چنین سطحی می توانند حرکت کنند. اما هواپیماهای بدون موتور جدید و ارتقایافته می توانند با استفاده از شیوه حرکت باد در اطراف سازه های جئولوژیکی مانند دره ها و آتشفشان ها مناطق جدید را بررسی کنند.

با کمک این هواپیما می توان به مناطق جالبی دسترسی یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.