| کد خبر: 24457 |

پیشرفت ۶۰ درصدی تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد

تین نیوز | مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور گفت: طرح توسعه فرودگاه مرزی پارس‌آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصدی، در حال اجراست.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان اردبیل؛ حشمت‌اله قربانی در نشست بررسی مشکلات توسعه فرودگاه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه با وجود کمبود اعتبارات؛ کارهای عمرانی و بهسازی فرودگاه‌ها و تقویت در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیش از 1000 میلیارد ریال برای توسعه 54 فرودگاه‌ در کشور هزینه می‌شود.
وی گفت: یکی از فرودگاه‌هایی که نیاز به بهسازی و توسعه حقیقی دارد، فرودگاه پارس‌آباد است و بایستی با تلاش و همت مهندسان داخلی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: طرح توسعه فرودگاه پارس‌آباد با هزینه 35 میلیارد ریال در حال انجام است که با گذشت چندین ماه از آغاز آن، این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در دست اجرا قرار دارد.
مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور در ادامه اظهار کرد: برای توسعه 54 فرودگاه‌ در کشور بیش از 1000 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود که به سرعت عملیات اجرایی آنها نیز در استان‌های مختلف در حال انجام است.

در ادامه فرماندار پارس‌آباد نیز گفت: باند فرودگاه پارس‌آباد از هر طرف 7.5 متر تعریض می‌شود تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای بدون ملخ در این فرودگاه فراهم آید.
ایرج بیگدلو با اشاره به اینکه تعریض باند، بهسازی سالن پذیرش و محوطه آن و همچنین تجهیز باند فرودگاه به امکانات جدید در دستور کار مسئولان کشوری و استانی است، اظهار امیدواری کرد؛ با تجهیز و توسعه فرودگاه پارس‌آباد، امکان برقراری پروازهای مجدد به تهران، شهرهای زیارتی و حتی کشورهای همسایه فراهم شود.

خاطرنشان می‌شود؛ پروژه تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد به صورت مشارکتی بین شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری در حال اجراست که آسفالت و سطح باند به طول 3 کیلومتر و عرض 45 متر از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و تعریض 7.5 متر و یک لایه آسفالت بیندر 5 سانتی‌متری از محل اعتبارات استانداری اردبیل اجرا می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.