| کد خبر: 24103 |

خلبان اوکراینی شب قبل از سانحه درباره نقص فنی آنتونف ۱۴۰ هشدار داده بود

تین نیوز | هدایت آنتونف ۱۴۰ بر عهده خلبان اوکراینی بود اما با توجه به نقص فنی هواپیما شب قبل از سانحه پس از اینکه هشدارش جدی گرفته نشد، از هدایت هواپیما صرف نظر کرد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در این سانحه مسئولیت فردی ندارد اما باید در مجلس توضیحاتی را ارائه کند، گفت: عوامل اصلی در وقوع سانحه به مسئولان هسا ایر برمی گردد.
 
ایرج ندیمی با بیان اینکه خلبان اوکراینی هواپیمای آنتونف ۱۴۰ درباره نقص فنی این هواپیما شب قبل از سانحه به مدیران مسئول ایرلاین هسا هشدار داده بود، ‌گفت: هدایت آنتونف ۱۴۰ بر عهده خلبان اوکراینی بود اما با توجه به نقص فنی هواپیما شب قبل از سانحه پس از اینکه هشدارش جدی گرفته نشد، از هدایت هواپیما صرف نظر کرد.
 
وی تاکید کرد: مسئولان این ایرلاین باید نسبت به این مساله و اضافه بار داشتن هواپیما پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    دست آنهائی که هواپیما را زدند زمین درد نکند. اگر کشور خارج بود چندین مسئول دراز می شندند. قربون کشورمان برم که هیچ اتفاقی نیفتاد. بنظر می اید خانواده کشتده شدگان نیاز پول بودن با بیمه مردگان و سانحه فراموش شد

  • حسین 0 0

    از کلی وقت قبل اسم خلبان پرواز باید گفته بشه، کمی تخصص و بعد اظهار نظر بد نیست!

  • 0 0

    ربطی به مسئولان هسا نداره که خود آقایون سازمان هواپیمایی باید جواب بدن آقای جهانگیریان و جواهر باید جواب بده جواهر که تازه از دبی برگشته با بلیط رایگان ماهان

  • 0 0

    رییس سازمان هواپیمایی چرا امضا کردی مجوز بهره برداری رو؟

  • کارمند 0 0

    حق ماموریت های داخلی کارشناسان سارمان از اول سال تا حالا پرداخت نشده حالا جواهر به دبی میرود…

  • مطلع 0 0

    تین نیوز و خوانندگان!! اگر گزارش واقعی را میخواهید این است: هواپیما بر اساس دمای پایین تر بار زده و موقع پرواز دما افزایش داشته و چند دقیقه بعد دما برگشته! در لحظه پرواز باد شدید ۱۰ناتی آمده که هواپیما باید از جهت مخالف، بلند میشده ولی برج به خلبان نگفته و باد مخالف به هواپیما میخورده با سرعت زیاد!و هواپیما بلند شده!! موقع بلند شدن از روی باند یک موتور از دست رفته بوده و هواپیما با سرعت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بلند شده که نباید با این سرعت بلند میشده و یا باید سرعت را به سرعت مجاز(بیش از ۲۰۰ کیلومتر) میرسانده و بعد بلند میشده و یا اصلا بلند نمیشده! خلبان باید سریع به دستورالعمل ها عمل میکرده و وقت را برای برقراری تماس با برج مراقبت تلف نمیکرده که متاسفانه سریعا با برج تماس گرفته! خلبان باید چرخ ها را میبسته تا نیروی لیفت کمتر بشه که اینکار رو نکرده! باید دماغه را روی ۶ درجه تنظیم میکرده به سمت بالا(چون با ۱۵درجه بلند میشن) و ۶درجه در خلاف جهت موتور از دست رفته میچرخیده است که برعکس پیچیده(به سمت موتور از دست رفته پیچیده یا خودش یا هواپیما)! این برعکس پیچیدن باعثشده از فضای خالی جلوی باند به سمت ساختمان ها منحرف بشه و خطر برخورد با ساختمان ها هم اضافه بشه! باید موتور سالم را فول تراتل کرده و دکمه ریست کامپیوتر هواپیما را میزده که ریست نکرده! موقع فرود اگر به دیوار بتنی برخورد نمیکرد و آن سیم برق فشار قوی آنجا نبود … درضمن شرکت سازنده موتور هم خواهد گفت حاضر است با یک موتور و همان مقدار بار و همان وضعیت، هواپیمای ایران۱۴۰ را بلند کند و بنشاند و نه تنها زیر بار نخواهد رفت، بلکه این شرکت و شرکت آنتونوف برای از بین بردن اعتبار آرمشان به ما اعتراض نکنند خوبه!! ایران۱۴۰ دو سال بوده موتور از دست نداده و اگر هم بدهد با یک موتور میتواند ادامه مسیر بده، اما هواپیماهای MD که در ایران فعال اند و ضریب اطمینان موتورشان پایین تر است(یعنی اگر موقع بلند شدن یکی از موتور هایشان از دست برود احتمال سقوطش بیشتر از ایران۱۴۰ است) از ابتدای سال تا ۱۹ مرداد ۹۳، بیش از ۱۰ بار موتور از دست داده اند! و همین طور بقیه هواپیما ها مثل فوکر ۱۰۰ ها و…!! یعنی از دست دادن موتور عادی است و دستور العمل خود را دارد و بعضی مواقع هر دو موتور از دست میرود و اگر به دستورالعمل، عمل شود موردی پیش نمیآید! حالا شما بگویید این هواپیما را باید کنار گذاشت یا ام دی ها و فوکر ها؟؟؟

  • اردشیر 0 0

    جواهر کیست؟ مسئولیت ایشان چیست؟

  • احمد 0 0

    برادر جواهر کارمند جز دانشگاه بوده؟ به سازمان امده