| کد خبر: 240678 |

◄ فرودگاهی با مرز هوایی بدون پرواز خارجی

پارادوکس فرودگاهی با مرز هوایی و بدون پرواز خارجی حکایت فرودگاه ۸۰ساله خرم‌آباد است که چشم‌به‌راه سفر عتبات مانده و در رکود آرزوهایش را می‌شمارد.

تین نیوز

 سنگ بنای فرودگاه خرم‌آباد در سال ۱۳۲۲ گذاشته شده است، فرودگاهی که همچنان حسرت به دل برقراری پروازهای برون مرزی باقی مانده است، این فرودگاه دارای مجوز و امکانات برقراری پروازهای برون مرزی است و به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد.

حسرت به دلی فرودگاه کهن برای سفر خارجی

فرودگاه خرم آباد علی رغم سال‌ها سابقه، متأسفانه با رکودی کهن دست در گریبان است، رکودی که تعداد پروازهای این فرودگاه را «کج دار و مریز» نگه داشته و تنها پروازهای مسیر تهران - خرم آباد و بالعکس توفیق نشست و برخواست در این فرودگاه را داشته‌اند.

در طول این سال‌ها کمتر پیش آمده است که فرودگاه خرم آباد به عنوان تنها فرودگاه لرستان شاهد پروازی غیر از پرواز تهران - خرم آباد باشد، البته پرواز خرم آباد - مشهد به صورت محدود دایر شد که دوامی نداشت.

چشم فرودگاه ۸۰ ساله به سفر عتبات/ پروازی که آرزو شد!

وضعیت رکود پروازهای فرودگاه خرم آباد آخرین بار در بازدید وزیر راه و شهرسازی از این فرودگاه و در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، مدیر فرودگاه خرم آباد و کارشناسان این حوزه برگزار شد، مورد اشاره قرار گرفت، تا «علی کاملی» مدیر فرودگاه خرم آباد تاکید کند که طرح توسعه این فرودگاه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و آماده برقراری پروازهای خارجی است.

وی با تاکید بر ضرورت روزانه شدن پروازهای فرودگاه خرم آباد افزود: متأسفانه تعداد پروازهای فرودگاه آنقدر نیست که در خور شأن مردم باشد، استان ظرفیت برقراری حداقل روزانه سه پرواز را در فرودگاه دارد، برقراری پروازهای صبح و عصر از مطالبات به حق مردم لرستان است.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه تمام تجهیزاتی که باید در فرودگاه وجود داشته باشد، در فرودگاه خرم آباد قرار دارد گفت: متأسفانه به بحث گردشگری توجه نشده و به همین دلیل خیلی از شرکت‌های هواپیمایی با حالت عادی راغب نیستند که پرواز را برقرار کنند و بنا بر این باید به صورت تکلیفی این امر تحقق پیدا کند.

کاملی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان گردشگر پذیر است، یکی از کارهایی که می‌توان در این استان به آن توجه کرد حمل و نقل هوایی کوچک است افزود: زیرساخت‌ها و امکانات لازم را در این رابطه در استان داریم.

وی تاکید کرد: پروازهای روزانه، عتبات عالیات و مشهد از مطالبات مردم است که امیدواریم در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

وعده برقراری پرواز عتبات و حجاج تحقق پیدا نکرد

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: این طرح پیشرفت خیلی خوبی داشته و در حال حاضر هواپیماهای نیمه سنگین می‌توانند در فرودگاه خرم آباد راحت بنشینند، مقداری جو روانی ناشی از سقوط هواپیما که در گذشته صورت گرفته هنوز حاکم است، تلاش کرده‌ایم و نامه زده‌ام که حتی پرواز حجاج از طریق فرودگاه خرم آباد انجام شود.

چشم فرودگاه ۸۰ ساله به سفر عتبات/ پروازی که آرزو شد!

وی با بیان اینکه تا این حد جلو رفته‌ایم که هواپیماهای نیمه سنگین به مرور وارد فرودگاه شوند بیان داشت: در تلاش هستیم که پروازهای عتبات عالیات بعد از کرونا در فرودگاه خرم آباد برقرار شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما حتی نامه نگاری‌هایی را انجام داده‌ایم که پروازهای حجاج ما از شهر خرم آباد انجام شود.

لرستانی‌ها در انتظار برقراری پرواز عتبات عالیات

اخیراً «فرهاد زیویار» استاندار لرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس فرودگاه خرم آباد جلسه‌ای با کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سرپرست ایران ایر در تهران برگزار و مسائل و موضوعات مرتبط با فرودگاه خرم آباد را مورد پیگیری قرار داد.

استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان گفت: ظرفیت‌های فراوانی که در لرستان وجود دارد نقطه‌ی قوتی برای توسعه صنعت هوانوردی در این نقطه از کشور محسوب می‌شود.

چشم فرودگاه ۸۰ ساله به سفر عتبات/ پروازی که آرزو شد!

زیویار در ادامه اظهار داشت: علاقه شدید مردم ولایتمدار لرستان به ائمه اطهار و موقعیت استراتژیک استان به لحاظ فاصله مناسب با کشور عراق، لزوم برقراری پروازهای زیارتی و عتبات عالیات را دوچندان می‌کند و می‌توان با برقراری خط پرواز مستقیم به کشور عراق از لرستان، به این خواسته مردم جامه عمل پوشاند.

مطالبه مردم افزایش پروازهای فرودگاه است

وی در ادامه افزود: افزایش تعداد پروازهای روزانه در مسیر تهران- خرم‌آباد و پرواز به مشهد مقدس از دیگر مطالبات مردم استان است که برقراری آنها زمینه ساز توجه به ظرفیت‌های اقتصادی فرودگاه خرم آباد را فراهم می‌سازد.

استاندار لرستان تاکید کرد: فعال سازی پروازها در فرودگاه خرم‌آباد نقش مهمی در ایجاد ارتباط استان با سایر نقاط و تأثیر مستقیم بر توسعه و رونق اقتصادی خواهد داشت.

چشم فرودگاه ۸۰ ساله به سفر عتبات/ پروازی که آرزو شد!

فرودگاه خرم‌آباد مستعد برقراری پروازهای خارجی

کاپیتان محمدی بخش نیز در این دیدار ضمن تأیید صحبت‌های استاندار لرستان گفت: ظرفیت‌ها و امکانات موجود در فرودگاه خرم آباد برنامه‌های فراوانی برای رونق این فرودگاه با توجه به موقعیت آن در غرب کشور و طبیعت بی نظیر، کشاورزی، صنایع تکمیلی و ظرفیت‌های جمعیتی، این استان را مستعد برقراری پروازهای کارگو به مقاصد خارجی می‌کند.

وی تصریح کرد: موضوعاتی مانند آمبولانس هوایی، پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی، مرکز باروری ابرها در کشور، سر خط کردن مجدد ناوگان پروازی، اطفا حریق و سایر موارد که در رونق و درآمدزایی بالا برای استان حائز اهمیت است، از دیگر موارد مهمی هستند که باید برای تحقق آنها از ظرفیت‌های فرودگاه استفاده شود.

بنا بر این گزارش، فرودگاه خرم آباد با سال‌ها سابقه فعالیت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور همچنان درجا می‌زند به طوری که با پروازهای کج دار و مریز تهران - خرم آباد و بالعکس شاهد فرصت سوزی تأسف باری در این صنعت هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.