| کد خبر: 228796 |

انتقاد از تاخیر در لغو رفت و آمدهای میان ایران و ترکیه

مشاور وزیر بهداشت از لغو نشدن رفت و آمدها میان ایران و ترکیه با توجه به گسترش ویروس نوظهور کرونا در همسایه غربی کشورمان انتقاد کرد.

تین نیوز

مشاور وزیر بهداشت از لغو نشدن رفت و آمدها میان ایران و ترکیه با توجه به گسترش ویروس نوظهور کرونا در همسایه غربی کشورمان انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، علیرضا وهاب زاده در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت : رئیس دپارتمان بیماری های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داده که احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از کرونا در ترکیه وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: چهار روز از هشدار و درخواست وزیر بهداشت برای لغو پروازهای ترکیه می گذرد و مقامات هواپیمایی می گویند فعلا برنامه ای برای قطع پروازها به علت کرونا ندارند.

 

انتقاد از تاخیر در لغو رفت و آمدهای میان ایران و ترکیه

دکتر "اسماعیل بالیک" رئیس دپارتمان بیماریهای عفونی در دانشگاه آنکارا گفته است: بدیهی است که کروناویروس مستعد جهش یافتن است و ممکن است جهان در آینده شاهد بروز سویه های جدیدی از آن باشد.

وی به نقل از خبرگزاری آناتولی، افزود: مهمترین عامل افزایش خطر جهش پیدا کردن، شیوع هرچه بیشتر ویروس است و در حال حاضر این ویروس مستعد جهش های جدید است.

این متخصص تاکید کرد: هرچه ویروس در یک مکان بیشتر پخش شود، احتمال جهش منحصر به فرد در آن منطقه بیشتر است. همچنین جهشی مختص ترکیه نیز ممکن است بوجود آید. در این صورت، لازم است تحقیقات در این رابطه انجام شود.

اسماعیل بالیک اظهار کرد: گونه ای از ویروس که اولین بار در انگلیس شناسایی شد مهمترین فاکتور در بروز موج سوم بیماری کووید-۱۹ است که اکنون جهان به ویژه اروپا با آن درگیر است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت ترکیه گفت: کروناویروس انگلیسی ۷۵ درصد از مجموع موارد ابتلا در ترکیه را شامل می شود.

به گفته بالیک، کروناویروس انگلیسی ۴۰ تا ۷۰ درصد مسری تر است اما نسبت به گونه اصلی ویروس کشنده تر نیست.

این کارشناس سلامت بر ضرورت محتاط بودن تاکید و از مردم درخواست کرد از حضور در مناطق شلوغ خودداری کرده و اقدامات احتیاطی و بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتقاد از تاخیر در لغو رفت و آمدهای میان ایران و ترکیه

این در شرایطی است که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: پروازها به مقصد ترکیه را هنوز متوقف نکرده ایم و در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در رابطه با کاهش و یا انجام ندادن پروازها بگیرد ما تابع آن هستیم.

آقای تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادهایم که یک پرواز برای بازگشت مسافرانی که در انگلیس هستند، انجام دهیم گفت: بسیاری از مسافران در انگلیس درخواست بازگشت داشتهاند، بنابراین پیشنهاد انجام یک پرواز فوق العاده به این کشور را ارائه کردهایم اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی ادامه داد: هنوز دستوری مبنی بر برقراری مجدد پروازهای انگلیس داده نشده و تمامی پروازها به این کشور متوقف شده است.

این مقام مسئول همچنین درباره آخرین وضعیت پروازهای ترکیه و تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این پروازها به دلیل شیوع شدید ویروس کرونای انگلیسی در ترکیه گفت: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغی در این باره به ما نداشته است.

زنگنه ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه داشت که به هر حال تعدادی از مسافران ترکیهای در کشور ما حضور دارند و تعدادی از ایرانیها هم در کشور ترکیه حضور دارند که بالاخره باید به کشور برگردند و نمیتوان همه پروازها را به ناگاه کاملاً متوقف کرد با این حال ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.